zaterdag 2 augustus 2014

Een ' winterse jurk' in een HERFSTstofje!




Er lag NOG een stofje in mijn kast dat HERFST! riep.
Een erg zacht en soepelvallend stofje dat ik aan het begin van mijn naai-avontuur ( 1.5 jaar geleden)
voor een prikje kocht via Marktplaats.
Het lag daar al die tijd te wachten op een geschikt project,
en deze morgen besloot ik dat het moment daar was!
De kinderen werden allemaal zoet gehouden met een iPad,
en moeder de vrouw kon nog eens achter haar naaimachien kruipen.
( onverantwoord, I know!)
;)

Als model koos ik deze keer voor ' de winterse jurk' uit het Grote Naaiboek.
Er werden wel wat aanpassingen gedaan.
Zo werd het voorpand in 1 geheel geknipt
( achterpand wordt alleen verdeeld door een rits)
...en werden er WEERAL zakjes toegevoegd in de zijnaad
( de zakken die het patroon voorschrijft liet ik achterwege)
Ook kreeg de jurk een voering tot halverwege de jurk ipv alleen maar een beleg,
in de herfst/winter mag het allemaal wat warmer zijn he?






De ' winterse' jurk is een kort model,
erg schattig met mollige kleuterknietjes er onder!
In de winter kan dit perfect met een kousenbroek gedragen worden
( in JBC kocht ik al twee bijpassende kleurtjes)





De mouwen van het patroon werden verlengd, 
en werkte ik af met een tunneltje waar een smal elastiek werd doorgeregen.....
het maakt het modelletje meer ' meisjes'










Met een vestje bij.
Hoewel er geen blauw voorkomt in het stofje, combineert het er wel heel mooi mee!
















Stofje....Marktplaats
Vestje..Noa Noa
Sjaal ...Kringloopwinkel




28 opmerkingen:

  1. Zo mooi zeg, we komen hier al meteen in herfststemming.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk jurkje, het hele setje is mooi trouwens. Meiske kan er weer mooi bijlopen komend najaar :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. zalig! En jij steekt die arme Leau nu elke dag in winterkleren!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik lees vaak naaiblogs en zie er veel mooie dingen. Maar zowel bij Emma en Mona als bij jou vind ik het altijd boenk erop! (Zoals ze in Leuven zeggen). Altijd zo mooi!!! Geweldig! En als maatschappelijk werkster die 12 jaar geleden haar eindwerk schreef rond pleegzorg heb je ook op dat gebied al mijn respect!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Volgens mij kan je bijna een stoffenwinkel open doen,zoveel keuze maar je dochter loopt er weer tof bij tegen dat het herfst is.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig, alweer zo'n mooi setje! Uit dat boek maakte ik net de nonchalante broek (verkort tot bermuda) voor mezelf.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. 't is echt prachtig, nog geen grotere kleerkast nodig hihi. Ik ga één van de dagen mijn dochter haar kleertjes controleren,...helaas is er weer een boel te klein. :-) maar weer werk voor nieuw te maken hé. Ik vind het steeds een jammere stap dat ze zo groot aan het worden is.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zwierde onlangs al het ' te klein gerief' uit Leau haar kast....maar gaf het door aan iemand anders, zo maak ik daar minder zonde van!
      :)

      Verwijderen
  8. Gewoon al volop aan de herfst-collectie bezig, seg!
    Ik weet eigenlijk nooit precies wanneer ik van seizoen moet wisselen. Met als gevolg dat hier dikwijls eens iets "een jaartje over doet"...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Vrouw! Wat een naaitempo! :-) Kei schoon dit, alweer om op te vreten, die pruts van jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wauw zo'n mooi stofke en je hebt er iets heel leuks van gemaakt

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel mooi winterkleedje. Dat ijzig blauw past er perfect bij. En wat een guitig snoetje heeft je meisje

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat klein toertje van jullie heeft toch wel geluk! Ik zal op het einde van de herfst nog wel eens langs komen om te horen of er nog niks te klein is geworden ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. STUNNING! Just stunning....the sewn garment, as well as the accessories selected to match.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Die dochter van jullie staat gewoon echt met alles! En weeral kei-cool gecombineerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. prachtig jong! wat een mooie schatten vind jij toch steeds in de kringwinkel!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Geweldig, geweldig geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heel mooi! Ik heb dit boek ook liggen, is dit model van breedte te vergelijken met de louisajurk, of valt deze smaller? Gr.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Van de Louisa gebruik ik een 92, dit patroon begint maar pas vanaf 104....is maar ietsje breder ondanks de twee maten verschil.

      Verwijderen
  18. Hoi,
    over welk naamboek of patroon gaat het hier? Dit knap jurkje mėt mouwen wil ik ook graag proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is een aangepaste versie ( lees:lange mouwen en zakken in de zijnaad ipv op het voorpand) van de ' winterse jurk' uit het Grote Naaiboek van Femma.
      Je kan dit boek vinden in Carrefour, Standaard....en nog vele andere verkooppunten.

      Verwijderen
  19. Toevallig nog niet klein genoeg om door te verkopen :-)? Zo mooi

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Al lang te klein en ook al lang doorverkocht vrees ik...

      Verwijderen