zondag 11 mei 2014

slaap ZACHT!



Eerder maakte ik al pyjama's voor toertje 1 en pateeke 1
...nu was het de beurt aan pleegtoertje 1

' in't ROZE mama!'
( hoe kon het ook anders...)
;)

Het grote naaiboek van Femma kwam nog eens goed van pas
..deze keer maakte ik een maatje 116







De print loopt mooi door,
al zie je dat niet op deze foto.....
:)






NATUURLIJK wilde pleegtoertje 2 ook een pyjama
....liefst eentje met dezelfde kleurtjes!
Het lag dan ook voor de hand dat het een stofje uit dezelfde collectie moest zijn!






Ik ken er twee die goed gaan slapen vannacht!




Little Daisy en Granny's tiles 

28 opmerkingen:

  1. ze zien er prachtig uit!! ik ben ook bezig met pyjama uit zelfde boek ;) voor mezelf maar was meer dan 10 maten te groot. Dus beginnen knippen en ik ben bang dat hij nu te klein gaat zijn :s

    BeantwoordenVerwijderen
  2. lol! moest mijn man die lepeltjes zien, hij zou direct voorstander worden van die pyjama's!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie pyjama's uit mooie stofjes... ik ben ook aan't wachten op mijn bestelling van Soft Cactus ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, wat een prachtig zicht, die twee mooie pyjama's samen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. maar zo schoon! ik krijg zin om er ook nog wat te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk zo'n lekkere en mooie pyjama's...
    Vooral met dit weer brrrrrrr ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een heerlijke pyama! Pleegtoertje1 zal wel heerlijk slapen in zo'n leuke outfit!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw, wat een pareltjes weeral! Volgens mij ben jij enorm efficiënt dat je zelfs tijd vindt om pyama's te maken voor die grote kroost! Ik kijk elke dag zo erg uit naar je blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig! En je foto's ook. Hopelijk kan ik in de toekomst ook wat betere foto's nemen, kan de canon van mijn pa overnemen, dat gaat alleszins beter gaan dan mijn iPhone.
    De stofjes blijven stuk voor stuk toppers!
    En zo'n pyjama vest, is dat niet keiveel werk?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik gebruik ook maar een simpel fototoestelletje hoor ( Canon ixus 300HS)

      De vest is eigenlijk ook supersimpel....zeker omdat ik dat ineensteek als een Gingerbread-hemdje ( nog gemakkelijker dan volgens het pyjama-patroon)
      :)

      Verwijderen
  10. Zo mooi! Enkele dagen geleden een pyjamabroek voor mijn jongste gemaakt (binnenkort blogje hierover), maar van zo'n mooie pyjama's als de jouwe kan ik alleen maar dromen, hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oooh schattig!!! Zowel de pyjama's als de foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi zeg, en prachtig die laatste foto :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. oh vertederende foto's van jouw kinderkes!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtig! Moet snel ook nog ergens z'n mooi stofje halen. Silke wil ook een zelfgemaakte pyjama...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb gisteren soft cactus stofjes besteld om ook een pyjama te maken.

      Verwijderen
  15. Zo schattig, ik maakte ook een pyjamabroek in een van die toffe stofkes van Soft Cactus.Super Idaal om pyjamas van te maken

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Deborah, even een vraagje omdat ik hier al zelf te lang mee bezig ben, en jij duidelijk weet hoe het moet ;-) :
    Als ik de verschillende vele onderdelen van de kinderpyjama knip en in elkaar probeer te doen passen, valt mij op dat de voorkant waar de knopen zouden moeten komen niet klopt... zonder een extra beleg te knippen denk ik niet dat dit goed zou kunnen komen. Botste jij ook op dit probleem? Of op andere waar ik nog niet aan gekomen ben? De pyjama ligt al even opzij; de moed ontbreekt me eigenlijk...
    Maar toch wil ik hem echt afkrijgen ;-)

    Mercikes alvast voor je reply!
    Stephanie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ondervond geen problemen met het ineenzetten van de pyjama met de voorgeschreven patroondelen. Wel vond ik het gemakkelijker om het knopenbeleg recht af te knippen ( evenwijdig met de middenvoor ) en het pyjamahemdje als een Gingerbreadhemd te assembleren.

      Verwijderen