woensdag 1 januari 2014

Welkom op de wereld....




Op 31 december kwam er een nieuwe wereldbewoner bij....
Nu zullen er gisteren wel meerdere kindertjes geboren zijn,
maar deze werd toevallig geboren in mijn eigenste vriendenkring!

Het werd een meisje, Yfke genaamd.....
....en uiteraard kreeg dat nieuwe mensje een kadootje van eigen hand...


Met de drukte van de feestdagen in het achterhoofd,
...en de uitgerekende bevallingsdatum van 1 januari 2014,
werd dit koffertje al enkele weken geleden gemaakt.
Gelukkig maar, want de laatste dagen zit er een virusje in mijn lijf.....
.....en ik ben echt niet in staat om nu iets deftigs te produceren!











Fijne grijze ritsen als sluiting.....
Samen met de fluo paspel vormt het de scheiding tussen het PP-stofke en de petrolblauwe fleece







En aan de binnenkant hetzelfde fleeceke....
Eigenlijk is het koffertje verpakking voor het ' echte' kadootje!






Een dekentje.....






Een superzacht langharig fleeceke voor een superzacht  versbakken boeleke...
Een dikke paspel voor een extra streepje kleur....
:)










Stella Blanc van Petit Pan ( Bambiblauw)
Fleece van het dekentje...vriendelijke inwijkeling
Fleece van het koffertje....stoffenspektakel
Paspel koffertje....Bobby Sewing
Paspel dekentje....zelfgemaakt met biais van Veritas
Ritsen.....het Stoffenwinkeltje in Duffel
Tassenband...Veritas

25 opmerkingen:

  1. Zo schoon, daar gaat Yfke, veel plezier aan beleven ;)

    Liefs ♥ Alexandra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Amaai weer zo'n schoon valieske... en dat is dan nog maar de verpakking van een al even schoon dekentje...! Ge weet het hé , stikjaloers ben ik op da valieske!!! (zucht)
    Dat viruske is minder! Alvast veel beterschap en een gezonder 2014!
    grtjs

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als gij naar naai@eLier komt dan zal ik u dat ne keer uitleggen hier ge zo'n koffertje zelf kunt maken!
      :)

      Verwijderen
    2. Yessss! Daar kijk ik al naar uit! Als ik er maar handig genoeg voor ben... Das nog een ander paar mouwen!

      Verwijderen
  3. Hoe herkenbaar: ik heet Aafke en was de 31e ook jarig/geboren. Helaas had ik niet zulke prachtige kadootjes als de kleine Yfke, ze is je er ongetwijfeld erg dankbaar voor.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een dagje te laat, maar toch nog den welgemeende GELUKKIGE VERJAARDAG!!!

      Verwijderen
  4. het is weer supermooi!

    verzorg je dan maar goed ...en wordt weer snel beter!!

    http://mumendemiekes.blogspot.be/

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Amai heel mooi hoor. Leuk gedaan om zo het dekentje te verpakken want zo kan het koffertje altijd zijn dienst doen om het dekentje overal mee naar toe te nemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. knap geschenk. mooi stofje, ik twijfelde tussen deze en de donkerblauwe versie en ik kocht 80 cm donkerblauw. Tegen de Lente een kleertje voor ons Linde.
    Het dekentje ziet er super zacht uit, zou ik zo in willen duiken. puren verwennerij voor een lief kindje.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooi kado voor Yfke!
    Veel beterschap ook en een heel mooi 2014!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo'n mooi en gezellig cadeau ! Zal ze ongetwijfeld veel plezier aan beleven ! Spoedig herstel en beste wensen voor 2014 !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Met PP zit je altijd goed, maar dit is weer prachtig! Schoon gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik denk dat ze met alleen de verpakking al super blij zouden zijn. Maar met dekentjes is het natuurlijk helemaal af. Zo ne schone cadeau, er zijn er die al voor minder kindjes gemaakt hebben hoor ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtig! Ikzelf was ook jarig op 31/12 maar vind het niet zo'n leuke dag om te verjaren ,zou liever eens een verwen moment hebben op een andere dag want iedereen moet feesten den 31 sten..

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel mooi! Wat zou ik graag dat cadeautje krijgen ;-)
    Zo'n valiesje zelf kunnen maken moet een fantastisch gevoel geven.
    Ik volg je blog nu al een tijdje en moet zeggen...zalig om jou te volgen. Een blog om U tegen te zeggen. Tot lees...
    ruthontspant.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hela, Ik ben je blogje een tijdje terug via via tegengekomen! Ik lees het met veel plezier! Vooral veel bewondering voor jou met al die toertjes en pateekes!!
    Dit koffertjes is echt een prachtexemplaar! Leuk voor logeerpartijtjes, later als ze groter is!
    Tekende je het patroontje zelf? Of is het te koop? Want zo'n leuk koffertje wil ik voor mijn dochtertje ook wel eens maken!!
    http://mamoeka.blogspot.be/

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De handleiding voor het koffertje komt uit het Franse boekje ' Mon atelier couture'

      Verwijderen
    2. Zou het mogelijk zijn om het patroontje/uitleg ook eens door te sturen naar mij? 'k vind het wat veel geld voor een boekje waar k maar 1 patroontje uit wil.. 't studentenleven hé :-)

      Verwijderen
    3. Marjolein, kan je mij je email-adres eens doorsturen?
      Deborasluijs@me.com

      Verwijderen
  14. Super mooi!!

    Beterschap en alle goeds gewenst voor dit nieuwe jaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. zooooo mooi gedaan... er zullen er velen jaloers zijn op kleine Yfke...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heel erg mooi, prachtig stofje en prachtige maaksels ermee! Yfke valt meteen in de prijzen :-) En ze werd geboren op mijn uitgerekende datum, ik zit dus nu 2 dagen 'overtijd' te wachten op ons eigenste boeleke :-) Spannend :-)

    BeantwoordenVerwijderen