dinsdag 14 januari 2014

VOORLIEFDES....




Ik ga er geen geheim van maken.......
......ik heb een voorliefde voor  Petit Pan!
Bovendien heb ik ook een voorliefde voor rap-klaar-projectjes,
kleurtjes, ritstasjes en toile ciree....
( en nog VEEL meer!)



Toen ik deze druilerige namiddag achter mijn machine kroop.....
....werden al mijn voorliefdes gecombineerd in een reeksje bandwerk!
Daar word ik dan instant VROLIJK van!
:)







Elk toile cireeke kreeg een bijpassende rits.....
 toevallig heb ik ook een voorliefde voor veel en kleurige ritsen......
( ja, ik zal die  verzameling binnenkort ook nog wel eens tonen!)
;)





Uiteraard maakte ik er meerdere per soort....
....want meestal willen de kinderen net DAT portemonneetje dat een ander heeft gekozen!
( volgens mij is dat iets typisch bij kinderen!)
De overschot gaat in de kadootjes-mand.
:)



Toile ciree van PP-store Antwerpen
Ritsen van't Stoffenspektakel

57 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige etuis in zo'n mooie kleurtjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. da's niet moeilijk om die PP-stofjes mooi te vinden, ik ben ook (grote) fan!
    leuke tasjes!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Supermooie stofjes en ritstasjes, ben vorige vrijdag nog in de Petit Pan-winkel in Antwerpen langs geweest.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ah, 't hoeft niet moeilijk te zijn om mooi te zijn! <3 (An)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. oooh zo'n kadootjes zou ik ook wel willen mooi hoor!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Amai, jij stikt aan 200 per uur zeker? Mooie collectie!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. 24 zakjes in 1 namiddag ????? STRAF
    En zeer mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  8. whoehaaaa, bij u duurt ne namiddag toch langer dan bij mij...die eerst foto, toen dacht ik: ojaa als ik goed doorwerk, dat lukt mij ook
    tot ik dus het volledige resultaat zag...zie maar dat ze u niet komen ontvoeren, volgens mij bent gij productiever dan made in China en made in Taiwan samen..... wel tof om te zien hè, zo'n stapel!
    en ja dat is bij kinderen ingeprogrammeerd: die willen vooral wat een ander heeft.....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Aha.....maar ik was nog in doorwerkmodus!
      Heel de morgen schoendozen nagekeken en bijgevuld int sorteercentrum van de SCHOENDOZENACTIE.....en dat aan een stevig tempo!
      :)

      Verwijderen
  9. Ah, ja, gelukt. Jaloers hier ;)..... En laat ik nou ook heel hebberig worden van de Petit Pan...... En laat mijn man nu morgen voor zijn werk in de buurt van Antwerpen zijn.......en laat hij dat nu NIET op tijd aangekondigd hebben zodat ik NiET mee kan (kinders, school, oppassen, andere verplichtingen)....... U ziet mijn boze blik voor u zekers? Precies. Och, wat wat als ik het wel wist. Of ik had eerder moeten gaan naaien, want 2 jaar terug was ik ook met manlief in Antwerpen, 3 dagen zelfs, maar ja, toen heel andere toeristige dingen gedaan ;). Pffff.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lang leve de webwinkels!!!

      Bij huisje creatief verkopen ze ook een mooi assortimentje PP
      :)

      Verwijderen
  10. Man man ben ik een beetje jaloers op energie en aan uw kunnen...weeral zo mooi en veel!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zoveel!!! Wat leuk zeg. Supermooie kleurtjes en stofjes. En jij hebt een heuse cadeautjesmand. Als hier iets gemaakt moet worden voor iemand is het al-tijd last minute. Zou beter je voorbeeld volgen. Zoals in veel dingen trouwens. Te beginnen met ordenen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. een ik-word-er-instant-vrolijk-van-collectie ;-)
    Moest jij niet een beetje rusten? Of heeft jouw dag meer dan 24 uren :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Erg leuk! Mocht je nog eens ergens een uitleg vinden hoe deze te maken dan hou ik me aanbevolen...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De uitleg duurt waarschijnlijk langer dan het maken zelf!
      Maar ik wil het je gerust eens voordoen hoor....
      :)

      Verwijderen
    2. Daar ben ik ook best benieuwd naar :)

      Verwijderen
    3. Hmm, tijd voor een tripje België dan ;-)

      Verwijderen
  14. Wat een mooi stapeltje vrolijkheid!
    Hier ook een grote voorliefde voor Petit Pan. En meteen een idee om ook wat met de restjes toile ciree te doen. Voer jij ze ook?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee hoor, kleine zakjes in toile ciree geef ik zelden een voering.....
      .....anders zou ik er ook niet zoveel op een namiddag gemaakt krijgen natuurlijk!
      ;)

      Verwijderen
  15. Super wat mooi...en wat die voorliefde betreft, ik denk dat je niet de enige zijt als ik dat hierboven allemaal lees hihi ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. vind het al knap dat de kinderen ze niet gewoon allemaal willen! Ze zijn prachtig!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Niet normaal!!!! Echt niet!!! ;) Maar wel superdesuperschattig!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Misschien moet ik toch eens een uitstapje naar die winkel plannen. Al zal dat iets minder goed zijn voor de portemonnee. En wat een mooie zakjes!! Super wat jij allemaal genaaid krijgt!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een knalvrolijk rijtje... daar wordt ik helemaal blij van...

    Dat van die ritsen herken ik wel. De gekste kleurtjes zitten er in mijn voorraad ook met van die leuke trekkertjes eraan... met een kettinkje en kogeltje eraan of een klepeltje, héél leuk!!

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hebben ze al die schoon petitpannekes ook nog eens in toile ciree vorm. Al een chance dat ik daarvan nog niet eerder op de hoogte was ;-) Jammer dat je er zaterdag niet bij kan zijn op de bloggersontmoetingsdag. Ik had met jou wel eens de Petit Pan winkel willen overvallen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Leuk al die kleurtjes, en ja, dat is zeker typisch voor kinderen...

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Lol... dat zou mijn bandwerkske voor een week zijn ;). Schoon gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Waw ma zo schoon ! Als je nog eens tijd teveel hebt, mag je altijd de uitleg eens online zetten. Je zal veel mensen blij maken denk ik !

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Super mooi... wie zou hier niet blij mee zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ze zijn prachtig!! Ik heb deze al een aantal keer gemaakt in vilt, ook onwijs leuk. Ben ze ook al allemaal kwijt, toch maar weer eens nieuwe maken hè, zo handig als klein presentje

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Amai! Super! Zowel het snelle stikwerk als de mooie portemonneetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een vrolijk reeksje! En zo'n voorraad ritsen, ik heb da precies ook (waarschijnlijk veeeel beperkter dan u wel) maar lijk toch precies altijd de juiste tekort te komen ;-) Petit pannekes, kunt ge toch niks mee mis doen he!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Prachtige stofjes, daar wordt een mens vrolijk van!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat tof dat dat daar in Antwerpen zo te koop is, hier heb ik nog geen winkel gevonden die oilcloth verkoopt, wel op het stoffensepktakel maar ja wat ik daar kocht is nu op...
    Misschien dan toch maar naar Antwerpen dan :)

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Ik moet eens dringend naar Antwerpen gaan! :)
    Vree schoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Ik ben ook gebeten door het Petit Pan virus

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Hoe stik je die toile ciree ajb? Ik heb er ook van PP maar mijn machine wil 'm niet goed verwerken, het loopt niet over de tandjes.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb bij mijn huidige machine een boventransportvoetje....en dan gaat dat natuurlijk vanzelf!
      Mijn vorige machine had dat niet en daar hielp het wel om een stukje washi-te onderaan het naaivoetje te kleven....
      :)

      Verwijderen
    2. Ik zal het eens proberen daarmee. En anders haal ik me een boventransportvoet. De dame in de winkel zei dat dat zotte kosten waren, je gebruikt het wellicht nooit :-)

      Verwijderen
  33. Schooon! Krijgt binnenkort maar een voorliefde voor 'Soft Cactus' stofkes ;) Saluutjes..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat heb ik ook al!
      Ziede gij maar dat die rap te koop zijn.....dan wordt mijn stoffen-koop-stop opgeheven....:)

      Verwijderen
    2. hoe kun je nu ni verliefd zijn op de soft cactus stofkes. ik was al fan zodra ik het op papier zag.

      Verwijderen
  34. bandwerk dat mag gezien worden!! ik kan er ook nog altijd ééntje gebruiken(hihihi)

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Instant vrolijkheid met deze :) mooi mooi mooi :) goe begonnen met het blogjaar en naaijaar dus ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Prachtig!
    Ik heb eens op bestelling een hondenjasje gemaakt uit de toile cirée van Petit Pan (echt waar). Dan kon het hondje lekker wandelen in de regen zonder nat te worden! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Het was mij al redelijk duidelijk wat je voorliefdes waren ;-) Schoon gedaan!!

    BeantwoordenVerwijderen