vrijdag 10 januari 2014

VERZAMELINGEN.......DEEL 2




Omdat ik momenteel ijverig kostuums ben aan't naaien voor het schooltoneel,
en ik jullie dus voorlopig geen naaisels kan tonen...
NOG EENS EEN INKIJK IN MIJN KASTEN
( voor de curieuzeneuzen toch, de rest klikt dit blogbericht beter weg....VEEL foto's !)



.......een deel van mijn verzamelingen/ verslavingen heeft een plaatsje gekregen in een letterkast......
( ooit gekocht via Kapaza....)
:)

Ja, ik weet het.......ze ziet er niet super uit...
NOG niet!
Als ik ooit een eigen naaikot heb dan zal ik ze wel eens opschuren....
;)












De kast wordt gebruikt om allerlei klein gerief in op te bergen....
Klein knutselgerief.....
Labeltjes.......
Lintjes.......
Gespen, clips, magneten......

Een ganse schuif is gewijd aan onderdelen voor juwelen en sleutelhangers....
( DE schuif waar mijn tienerdochters het liefste in rommelen.)







De kast wordt ook gebruikt om mijn garenklosjes
overzichtelijk op te bergen...



Ik hou van kleurtjes!
:)





En in een andere schuif zit mijn verzameling
Masking tapes








En dan nu....
DE KNOPEN
...een andere 'serieuze' verslaving van mij!!!
:)


Een overzichtje....

De  BLINGBLING-knopen
:)






De favoriete schuif om verkleedkleding te pimpen!






De RODE schuif









De schuif die het vaakst opengaat
Oranje-zalm
( en hier en daar een okerkleurig knoopje!)

De overzichtelijke foto van de ganse schuif is helaas niet doorgestuurd naar mijn iPad!










De wit-gele knopenvooraad 












De foto van mijn meest volle
mijn meest favoriete schuif......
GROEN
..... is ook verdwenen!
( en de dochter die de foto's op haar beveiligde computer heeft staan.....
is ook verdwenen....op weekend met haar lief!)

Wel enkele detailfoto's






De blauwtjes......










Paarstinten....

DONKER




....EN LICHT



Snoeperig roze........brrrr
( rillingen lopen over mijn rug)




Dit is de favoriete schuif van de twee jongste pleegtoertjes,
dus we houden ze maar even!
:)




Deze oud-roze tinten kan ik WEL smaken!







De ' saaie' beige knopen




.....met hier en daar wel nen toffe!
:)




De bruin-zwarte schuif-foto is ook foetsie

Wel een detailfoto
Veel eenlingen!





En als laatste....de grijze schuif







Zo....dat was de inkijk voor vandaag!
Nu een paar daagjes ertussenuit en volgende week vier ik mijn blogverjaardag 
....1 jaar, HOERA!!!


En ik ga jullie dan nog eens trakteren op een Give-away,JEUJ!
:)

53 opmerkingen:

  1. Jouw favoriete schuif met de groene knoopjes staat nog hier (http://deborasluijs.blogspot.be/2013/04/knopenpreten-rara.html). Toen moesten we nog raden hoeveel er daar in zaten! :-) Echt een supertoffe verzameling!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. He ja inderdaad!
      De inhoud van die schuiven is ondertussen wel wat veranderd, maar het geeft wel een redelijk goed idee.....:)
      Merci voor het speurwerk...
      :)

      Verwijderen
  2. Het lijkt luilekkerland wel heerlijk. Dank voor het inkijkje. En gang lekker genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nog vele jaren in blogland !
    En alvast proficiat.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow, waar haalt een mens zoveel knopen vandaan?! En al een kleine hieperdepiepje ter voorbereiding.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow, geweldig! Een winkel is er niks bij. Heerlijk hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jaloers op al die knopen!!!! En op de kast. :))))

    BeantwoordenVerwijderen
  7. oooh zooooo mooi!!! en wat een geduld om dat allemaal zo mooi te sorteren!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Amai, en allemaal zo netjes en overzichtelijk gesorteerd! Ik voel me nu een grote chaoot.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat een genot om zo'n laadje open te trekken en erin te kijken. Super een ware snoepwinkel!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ooooooooooooooooh!! Van zo 'n verzamelingen zou ik een ganse dag met een glimlach op mijn gezicht rondlopen als ik ze af en toe nog maar eens bekeek...;)... "Vrolijk" word je daarvan!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zooooo...hier word ik heeel stil van!! Wat een schattenkast!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Volgens mij woon jij in een fourniturenwinkel en weet je het zelf nog niet.....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ssssssst....ik weet dat al wel, maar mijne vent nog ni!
      ;)

      Verwijderen
    2. Misschien heeft diene ook zo n verzameling nagelkes en vijzen en vanalles ! zo ne kleinen Brico ;-)

      Verwijderen
  13. Ik ben een curieuzeneuzemosterdpot eerste klas en heb dus uiteraard naar alle foto's gekeken. En ik kan daar maar één ding op zeggen ... wauw!!!! Zowel voor de stoffencollectie die je al eerder toonde als de knopen. ��

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik herhaal... wat zijn uw openingstijden???

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Super een hele mooie kast zeg...wat een verzameling maar wees eerlijk die heb je ook zeker nodig voor al die schone kleedjes, jassen etc... die je maakt ;)

    Liefs Alexandra

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oh , zot gewoon, gij zijt nie normaal !!!
    :-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  17. oooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooh.... mond open...... klep.... en dicht.....

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik was al verkocht bij de foto van de kast, maar die inhoud! *zwijmel*

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Waw seg! Ik ga dat echt een keertje live komen bewonderen, zo sjiek! Eén ding vind ik een beetje jammer: die masking tape in een schuif. Dat moet je in glazen potten uitstallen, zo mooi dat dat is! (An)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Daar zaten ze aanvankelijk ook in!
      Maar naargelang de voorraad groeide en de plaats in huis verminderde.....moest er dus een ander plekske gevonden worden.....;)

      Verwijderen
    2. In mijn potten is nog plaats! Ik ben altijd bereid om erop te babysitten ;-)

      Verwijderen
  20. Eerst al die stoffen en dan nu dit... *sprakeloos*

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Dat is een groter assortiment dan de plaatselijke fourniturenshop!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Jawadde! Mijn volledige knopen-, linten- en biaiscollectie past tot nu toe netjes in één schuif.Wat een vermogen dat jij daar uitstalt :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat 'vermogen' valt wel mee hoor!
      Ik ben een echte koopjesjager.....;)

      Verwijderen
  23. Thank you for the translate tool... I can now read your lovely blog, even though some parts are quite funny and lost in translation, haha!!!! This storage system is just amazing! I am sooo envious. I have one drawer where I just throw stuff in and then wonder why I can't find anything. Thank you for sharing!

    Natalie

    BeantwoordenVerwijderen
  24. wauw als ik knoopkes nodig heb ga ik voortaan bij jou komen hoor.Zoveel knopen . Wel tof zo'n letterkast

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Prachtig, alles zo netjes gesorteerd! Een plezier om naar te kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. en ik dacht dat ik veel kopen had met mijn kistje van 30 op 20 cm in twee lagen. haha. amaai!!!!! mijn eenling knopen heb ik doorgeschoven naar mijn klas. :-) ik deed er toch niets meer mee. knappe verzameling.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Geweldig!! Zowel de kast als de inhoud. Heb jij soms geen moeite om te kiezen met zo een groot assortiment?

    BeantwoordenVerwijderen
  28. At first I thought this was a store, but this is your collection in your home! What fabulous storage and a wonderful collection!!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. goh... weer zoveel seg.... daar kom je nog heel erg lang mee toe!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Officieel een beetje jaloers, bij mij past alles voorlopig in 1 zo'n schuif :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Ook al zo schoon! Ik ben trouwens vandaag voor het eerst bij de stoffenverkoop in kapellen geweest, nadat ik een tijd geleden over las op je blog. Dat was zeker een hele goede tip! Ik ging kijken voor stof om kussens voor mijn oma te maken en heb me met moeite kunnen inhouden en maar één extra lapje voor mezelf meegenomen ��

    BeantwoordenVerwijderen
  32. AL die knopen!
    Eventjes tonen aan mijn echtgenoot dat ik niet de enige ben met veel stock!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Ik ben echt SERIEUS jaloers op al jouw vintage en retro knopen!!
    Mocht je ooit nog eens zo'n koop tegenkomen op Kapaza, dan bel je me hè?! Koop ik ze meteen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. zo'n kast is nog eens een idee, momenteel zitten mijn knopen in 4 curver-boxen , toch niet zo handig ...zoek maar eens 4 dezelfde knopen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Pfieuw !!

    Wanneer mag ik eens in die kast komen snuffelen!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Wauw, waar haal je toch al die prachtige knopen!? Tweedehandssites? Kringloopwinkels? Nieuw?

    BeantwoordenVerwijderen