dinsdag 7 januari 2014

Om er terug in te komen....



Uit een restlappeke retro bloemenstof
knipte ik enkele weken geleden NOG MAAR EENS een LOUISA-dress!
Het stofje leende zich mijns inziens perfect 
voor deze vintage-geïnspireerde jurk!
En al heeft mijn jongste toertje echt wel genoeg kastvulling....
...ik kon het echt niet laten!
( .....iets met verslavingen enzo!)
;)

Gisterenavond tijdens Naai@eLier kon ik eindelijk beginnen 
....aan het naaiwerk
Zoals verwacht ging het tergend langzaam...
( ik moest er precies terug wat inkomen!)
....deze morgen zette ik de jurk in een wip ineen!
( wat een nachtje dromen over naaien al niet vermag!)
:)






We genieten allemaal van het winterzonnetje
dat ons dezer dagen heerlijk verwend.
Maar voor deze rap-na-school-en-voor-het-middagdutje-shoot
....was ze niet ideaal!
( beetje overbelichtte foto's )










Een groen vestje van CKS voor erbij
we willen het kind niet met een snotvalling opzadelen he!?






Een groen katoentje als voering,
en een bruine blinde rits
( vergat een foto van de achterkant te trekken.;)







Het zakdeel kreeg een dubbel paspel en vintage knopen....










Ze is er precies content mee.....
:)



Retro Flowers 2....Ella en Basiel
Paspel zelfgemaakt met biais van Veritas
Knopen uit mijn knopenkast

56 opmerkingen:

  1. Heel mooi!
    En zo´n dubbel paspel geeft echt wel een leuke toets!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Amaai wa zijde gij toch ne krak! Op den tijd van da kleed heb ik ocharme een kussen ineengestikt! PFFFFF...
    Toertje is er vree schoon mee! Ik zou ook content zijn!
    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel schoon, en dat laatste kiekje hihi zo lief ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Inderdaad, ze lijkt er heel blij mee te zijn... Ook niet moeilijk hé met zo'n mooi kleedje!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lol, dat ziet er me toch zo'n konijntje uit ;)
    Dat heb jij alweer schoon gedaan, die dubbele paspel...♥!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hou dat schatteke maar goed ik het oog, want ik eet haar gewoon op!!!!
    zo'n choeke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ow echt weer ontzettend prachtig. Als ik al die mooie jurkjes voorbij zie komen dan zou ik soms willen dat ik een dochtertje had. Maar mijn mannetjes zijn me gelukkig ook alles waard!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een schoon kind is dat toch ... ik vergat bijna naar het kleedje te kijken ... Da's al even schoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ik vind het een prachtige jurk maar een nog mooier meisje...die laatste foto moet in een lijstje

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Moh, die laatste foto is eccht geweldig! En weerom een prachtig jurkje natuurlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dit is echt een prachtexemplaar! En jaloers dat ik ben op dat stofje ... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ben ook jaloers op het stofje...
    Wat een mooi kindje en wat mooi genaaid.
    Mijn complimenten!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ah dan ben ik ook content! Weer zo schattig. En weer helemaal anders! M

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dat is toch echt een schatje hoor. En dan zo flink naar school gaan en vlot fotomodel spelen voor mama.
    Leuke versie van de Louisa , weer helemaal anders.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Lolll ik zou ook content zijn! Schone foto's! En dat stofje!!! Kwijlll!!! Bedankt voor je mailtje, graag gedaan hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtig! (Zowel het toertje als het jurkje.)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Tegen dat dat kind al haar kleedjes ene keer aangedaan heeft zit ze alweer in de volgende maat ;-) Maar merci om ons zoveel schattigheid niet te onthouden!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. zooo, mooie, en een schattige dochter

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Za-lig stofje, inderdaad perfect voor dit kleed, super gewoon! 't Zal wel zijn dat ze er content mee is ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Oh, maar dat is een tofke! Wat een zalig stofke! Waar haal jij die retro stofkes toch altijd? Echt helemaal mijne smaak maar ik zie dat toch ni veel ze! En dat toertje van u, ma zo'n deugniet oogskes op't laatste ;-) Echt om op te eten!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Behalve het ontzettend leuke jurkje, zie ik behalve de al eerder genoemde schattige knietjes toch ook wel bijzonder lieve wangetjes!!
    Die laatste foto!!!!!! Zooo schattig!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Die laatste foto, zalig! Zo'n mooike! Zowel dochter als kleedje!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Schattig Toertje draagt een heel schoon kleedje!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Prachtig kleedje! Ik heb het ook gebruikt voor een Louisa, maar dan gecombineerd met een bruin ribvelourske...

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ohhh dit is echt zooo mooi! Dat stofje!! Heerlijk! Supersupersupermooie jurk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een leuk jurkje!!! Echt heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Zo'n schoon kleedje en dan met een nog schoner kindje erin! Prachtig!! Zou je het erg vinden als ik het namaak, het kleedje wel te verstaan :-) ? Ik heb het stof en patroon hier liggen, Vind het zo mooi datik het ook wil hebben voor mijn poppemie!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Doe gerust hoor!
      Altijd fijn om anderen te inspireren!
      :)

      Verwijderen
    2. Super!!
      Ik doe zeker een verwijzing naar mijn inspiratiebron op mijn blogje als het af is!! :-)

      Verwijderen
  28. Prachtig, ze staat met alles goed dat modelletje van jou! Hoe doe jij dat met die dubbele paspel? En welk naaivoetje gebruik je ervoor? Groetjes Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je maakt twee verschillende paspelbandjes en stikt deze daarna tegen elkaar met je ritsvoetje.
      Let wel....je moet omgekeerd werken of er verdwijnt 1 paspel in je zak....dat zou jammer zijn natuurlijk!
      Dus ondersteboven aan je buitenste zakdeel of gewoon eerst aan je binnenste zakdeel....:)

      Verwijderen
    2. Bedankt voor de uitleg, ga ik zeker eens proberen!

      Verwijderen