vrijdag 31 januari 2014

LOUISA...,,maar dan anders!



Het is heden ten dage triestig gesteld op vlak van creativiteit....
....de inspiratie ontbreekt
....de tijd ontbreekt
....zieke kindertjes eisen al mijn aandacht op
...zelfs de goesting ontbreekt een beetje

Vandaag parkeerde ik mijn zieke kindertjes heel pedagogisch onverantwoord voor de beeldbuis
en zette mezelf nog eens achter mijn naaimachien,
kwestie van mijn pas verworven vaardigheden niet helemaal terug te verliezen!
;)

Er werd wat geprult aan het LOUISA-patroon van Compagnie M
...en het kleedje werd een broekpakje.

Het witte stofje komt uit mijn restjesbak en ik weet niet meer hoe die heet
Alle andere stofjes komen van de kringloopwinkel.
Ik heb me mijn stofkeuze wel beklaagd.....
wat is dat donkere stofke lastig om mee te werken!
Erg dun en beweeglijk en ENORM rafelig
( dat berg ik voorlopig ver weg in mijn stoffenkast !)







De achterkant....
Ik liet de paspel zo lopen dat het lijkt alsof het een salopette is....
...







Met blinde rits....






De kapmouwtjes zijn gemaakt van boordstof
die ik ook in de kringloopwinkel op de kop kon tikken....
( ik denk dat die ook erg mooi zal combineren met PP-stofkes!)
Ze werden tussen buitenstof en voering gestikt voor een propere afwerking.....
Geloof me....veel gepriegel en gepruts!






Dikke oranje paspel vormt de scheiding tussen de verschillende stofdelen 



( overbelichte foto!)









Volledig gevoerd.....





Prettig weekend!

47 opmerkingen:

  1. Wauw, 't is een Louiske in plaats van een Louisake !
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sjuun sjuun! En origineel! Dat donker stofke toch maar niet te ver wegstoppen! Veels te schoon daarvoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. amai zeg, heel erg mooi! en zo inventief alweer! veel beterschap ook voor de kindjes he! Zieke kindjes zijn nooit leuk :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jee, hou ik een heel betoog op mijn blog over je jurkjes, doe je ook broekjes. erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi! Veel beterschap voor de zieken!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind het wel een 'cutie' geworden Deboor!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw zeg! Super bedacht, heel mooi geworden

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Schattig, deze wil ik echt wel eens op model zien!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Helaas te klein voor de modellen hier in huis.
      Deze is eerder voor een pampersragende 1,5-jarige vermoed ik....:)

      Verwijderen
  9. Hoe doe ge da toch allemaal, chapeau zenne!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. SCHITTEREND!!! Ik ben fan van Compagnie M. en was al triestig dat ik 3 zoontjes heb, maar kijk se, je hebt mij op ideeen gebracht :-)!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel leuk bedacht! De creativiteit is dan toch nog niet helemaal verdwenen! Ik hoor precies wel van meerdere blogsters dat ze momenteel even in een naaidipje zitten en ik moet zeggen... ik mag me er zelf ook toe rekenen. Deze maand is mijn naaimachine nog praktisch niet uit zijn jas gehaald geweest... :-( Tot nu!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. zo mooi gedaan...
    veel beterschap voor de zieke prutskes...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zelfs met een 'naaidipje' en zieke kindjes zo'n schoon en origineel broekpakje te voorschijn toveren is niet niks hoor. Geweldig ! Hopelijk zijn je kindjes er vlug bovenop.
    gr ria

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Echt geweldig!! Wat een talent!
    Mooie stoffencombi ook.
    Ik zei het al hè, ik heb ook een naaidip momenteel....het wordt tijd dat het wat langer licht wordt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. En jij durft dan te zeggen dat je geen inspiratie hebt ???

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dacht ik ook meteen toen ik het las! onuitputtelijke bron van creativiteit en inspiratie bij die madame ;)

      Verwijderen
  16. Super leuk weer zeg!! *neemt hoed af voor je*

    BeantwoordenVerwijderen
  17. West Vlaamse reactie : "mo gow zeg, zo Schoone"
    Fantastisch !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. weer zo een prachtexemplaar! meedoen met de wedstrijd van Compagnie M zou ik zeggen! ik stem voor jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mooi! En ik zou ook voor je stemmen, in elk geval :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Heel mooi! Wat gebeurt als je echt zonder inspiratie zit? Liefs, me

    BeantwoordenVerwijderen
  21. voor een inspiratieloze dag is dit toch wel een schoon dingske zenne!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. stillaan begin ik te denken dat je een eigen collectie kan uitgeven. Misschien eens aan een boek denken. :-) KNAP!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat kan ik nog niet zene.....en dan heb ik ne goeie partner nodig!
      :)

      Verwijderen
    2. ...een mede-boekauteur he!
      ( ne goeie partner heb ik al!)
      ;)

      Verwijderen
  23. Zo, en dat is dan een inspiratieloze dag... Prachtig hoor! Sterkte met de zieke kindertjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. in love with louiske :-)
    Hopelijk jaagt hij snel alle ziektekiemen het huis uit !

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ik vind het een pláátje! Jammer dat ik geen klein manneke hier heb lopen, zou er zo ook een mooie willen maken.

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Je bent die vaardigheid echt nog niet kwijt! :-) Hé en pedagogisch onverantwoord ... af en toe mag dat best!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Super mooi! Leuke combinatie van stofjes en origineel omgegaan met een patroontje! Eén woord: WAUW!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ik vind het geweldig! Hoe heb je de aanpassing gedaan? Ik ben er niet zo goed in om patronen aan te passen. Indien je het kwijt wilt hoor ik het graag ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is alweer lang geleden dat ik dat pakske heb gemaakt, ik weet het dus niet meer helemaal zeker. Vermoedelijk knipte ik gewoon een uitsparing onderaan voor de broekspijpen en knipte ik het achterpand door om het salopette-effect te verkrijgen. Ik denk dat ik het ineen heb gezet zoals een kleedje met voering.....en dan op't einde de broekspijpen gesloten

      Verwijderen