zaterdag 18 januari 2014

FEESTELIJKE ALLURES




De etalages hangen dezer dagen vol met communiekleding...
...VEEL TE VROEG als je het mij vraagt...
( kinderen groeien wel wat op enkele maanden tijd...de mijne toch!)


Natuurlijk kijken we wel al eens naar die kleedjes....inspiratie opdoen noemen we dat!
Naar de plooikes, de kraagjes, de mouwen....
...en ook naar de prijzen,
die durven al eens fameus uit de pan te swingen!
€100,00 of  meestal zelfs meer voor een feestkleedje.....
......dan hebt ge nog geen schoenen he!!!
( dure affaire zo'n communie....)


Dat kan ik goedkoper zene!
Een mooi stofke dat geen al te ingewikkelde snit nodig heeft....

Ik presenteer jullie
DE JURK MET FEESTELIJKE ALLURES

....mijn versie van een feestkleedje,
dat trouwens ook prima kan dienen voor een doordeweekse schooldag!
( nog wat extra kastvulling voor mijn op-school-in-haar-broek-plassende-toertje!)
:)






Met blinde rits.

Ik knipte de stof zodanig dat de rits alleen wolken doorkliefde.....
....kwestie van geen eenden te onthoofden!
;)






De blommekesriem werd nog eens bovengehaald....
...het zit'm soms in de details!






Een onderrokje maakt het extra feestelijk!






Ge kent mij ondertussen al wel.....
......ik moet overal een bijpassend vestje bij hebben!
;)






Het vestje van LIMON kocht ik vorig jaar in SOLDEN
...er zit een soort van goud-koper draad in verweven,
wat prima matcht bij de kleuren in het stofje...
( ik koos het stofje dan ook in functie van het vestje)





North American Wildlife Ducks....bambiblauw

48 opmerkingen:

  1. Wauw,super mooi,ik heb meestal een probleem om het juiste vestje bij de jurkjes te vinden!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik werk tegenwoordig eerder omgekeerd.
      Eerst een vestje uit de kast halen en dan een bijpassend stofke zoeken in de voorraad!
      :)

      Verwijderen
  2. Jouw dochter is een echt schoolprinsesje als je het mij vraagt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ga dit jaar ook mijn best doen om een feestelijke jurk te maken voor de communie om dezelfde reden.
    Prachtig stofje. Ik moet de mijne nog kiezen. Het patroon hebben we al gekozen. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. goed gedaan... mijn volgende communiekant haar jurk ga ik ook zelf maken ze. Is vaak mooier dan die van de winkels.
    leuk stofje ook

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel!
      ...en wanneer doet jouw dochter haar communie, dan weet ik zeker moet komen piepen op je blog!

      Verwijderen
  5. Zo mooi, en ben weg van het stofje zo lief ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. piep oh zo een mooi duo, daar kunnen weinig Winkels tegenop hoor...knuf mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ♥ Ik wil óók een klein meisje om van die lieve jurkjes voor te maken...
    Mijn bijna-14 jarige gaat dat niet meer willen hè en mijn knul zal ik dat ook maar niet aan doen....

    BeantwoordenVerwijderen
  8. heel knap vind ik dat en het is 100 en meer euro's waardig. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wow! Wat mooi. Lichtblauw met bruin blijft een mooie combi... Gr. Renate

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wow, zo mooi weer!! Dat stofje met die eendjes..heerlijk!
    En ook hier altijd moeite met juiste vestje erbij..hoe krijg je het toch altijd voor elkaar :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een ruime keuze aan vestjes en een erg grote voorraad aan stofjes.....daar zit meestal wel een juiste match tussen!
      :)

      Verwijderen
    2. Dat gaat het zijn :) Maar die vestjes in die mooie apartere kleurtjes (ipv de doorgaans roze, blauw en groen) moeten toch eerst ergens ontdekt worden..Zo mooi bij jou, iedere keer weer !

      Verwijderen
  11. En hebt ge zo ook inspiratie voor pateekes?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn jongens gaan meestal stoerder door het leven!
      Voor hen vind ik meestal wel mijn gading in de winkelrekken...

      Mss moet ik me inderdaad wel eens eens gaan toeleggen op jongenskleding!
      :)

      Verwijderen
    2. Ha ja, onze communicant van dit jaar zou niet zo blij zijn met zo'n kleedje :-)

      Verwijderen
  12. Heel mooi! Inderdaad, communie collectie is meestal erg duur.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Het stofje is prachtig en met dit eenvoudige snit jurkje komt het helemaal mooi uit de verf!! Vestje is heel mooi bij dat lichtblauw, super!!

    Grietjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. heel mooie stof en een super kleedje

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Super mooi kleedje!
    En leuk dat je gelet hebt op de print bij de rits want zo lijkt t stofje mooi door te lopen. Knap gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. zo mooi....en die bloem, een WAUWWWW-effekt!! Hier ook een communie in 't vooruitzicht.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heel mooi! Wij zitten in 2015 met een eerste communiekantje, en ik ben nu al aan het uitkijken wat ik haar wil maken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Prachtig kleedje weeral! Ik zou dat zo ook echt moeten doen, meer stofjes kiezen in functie van vestjes ofzo. Zit vaak met het probleem dat mijn zelfgemaakt stuk niet echt combineerbaar lijkt met iets uit de kast. :s

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Heel mooie! Perfecte match. En ik sta volledig achter die uitdaging: begin eens aan een collectie voor uw jongens! Dan vind ik hier ook eens wat inspiratie ;-) (An)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Heel mooi! Tof die onderrok, dat maakt het precies af!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. heel tof! en ik ben fan van de riem! Ik kijk nu al es rond naar de kleedjes om inspiratie op te doen en ik heb pas over 2 jaar een feestvarken :D

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Gij bent een echte dierenvriend, tof dat je aan de eendjes hebt gedacht! ;-) Schoon zelle!!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik heb dat stofje hier ook nog liggen... mooi! En het bruine riempje en truitje werkt het echt af!

    BeantwoordenVerwijderen