vrijdag 17 januari 2014

Extra kastvulling.....





Nu mijn jongste Toertje naar school gaat moet ik ze wat vaker van kleding verversen.
Ze durft op school namelijk wel eens in haar broek te plassen!
Aangezien ik mijn kind liever niet in de vervangbroekjes van school zie rondhuppelen
( ZO onmodieus!!!)
......geef ik altijd voldoende reservekledij mee!
:)

Soms wel twee of drie tenues.....
.....daar geraakt een kleerkast snel leeg van!
Tijd dus voor wat extra kleedjes
( de juf vindt dat handiger dan broekjes.....)

Er werd een retro-achtig DIOLEN-achtig stofke uit de voorraad gevist.
Het boek SVDHZ werd erbij genomen....
.....en het patroon van de rechte jurk werd gekozen en geknipt!
Na enkele uurtjes naaien rolde wat extra kastvulling vanonder mijn machien!
Ik ben er zelf behoorlijk weg van!
:)





Aan de rug sluit de jurk met een blinde rits....
.....mijn poging om de print mooi door te laten lopen
mislukte een beetje
( volgende keer beter mijn best doen!)
;)






Lusjes........










Een oranje katoentje als voering






Toevallig vond ik vandaag een perfect bijpassend vestje
bij de JBC-outletstore.....
:)








Ik had vandaag al mijn overtuigingskracht nodig om mijn toertje te doen poseren....
.....ik kreeg dan ook maar 1 foto van haar!
Na deze foto zei ze " NEE, geen foto's trekken!!!"
( als ge goed kijkt dan ziet ge aan haar snoetje dat ze dat toen al dacht!)
:)





Prettig weekend!
:)

45 opmerkingen:

  1. Prachtig!
    Euh, ik moest eigenlijk niet goed kijken om HET te zien ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ooooooooooh wat een pracht! Jurkje en meisje bedoel ik dan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is toch een schatje...Mooi kleedje!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zelfs knorrig is dat Toertje om op te eten!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. boink, weeral van mijn stoel gevallen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. prachtige foto van je dochterke en een prachtig kleedje.Jij maakt hele mooie dingen hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ooh, wat was ik lui...ik vond het zomaar ok dat ze wél met een broek waar bijna in hoofdletters opstond "ik heb een ongelukje gehad en nu loop ik rond met een broek van 10 jaar geleden" rondliepen :-)
    Ik denk dat jouw kinderen als modellen naar school gaan, ik zou er beter een voorbeeld aan nemen! Heel erg mooi, en je dochter ook natuurlijk...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een heel mooi kleedje! Zeg, die jongste van u is echt wel om op te eten!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hahaha die klein....de schoonste kleedjes,altijd en bijna nooit willen poseren !

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een lief jurkje en wat een prachtige laatste (en enige :) foto!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Aah, wat een tof kleedje! Alweer! En het staat je dochter zo zoet, zelfs als ze een moppersnoetje op zet ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hahaha dat lipje :-) ... maar je zou toch wel een keer 'per ongeluk' in je broek doen als je wist dat dat mooi kleedje in je reservekoffertje zat!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een prachtig stofje, modelletje, ceintuurtje, vestje, laarsjes rieten koffertje en dochtertje met dat snoetje... is ook met mopperdemop-snuitje een plaatje op de kiek :D

    Wat heer lijk als zo'n mooi jurkje onder je machine vandaan komt rollen.

    Ook een heel fijn weekend.

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtig jurkje! En de JBCoutletstore ... waar is dat?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vandaag pas ontdekt!
      In shoppingcenter DEN TIR in Hoboken.....
      Dat was voorheen een gewone JBC....maar onlangs hebben ze daar een outletstore van gemaakt, een tijdelijke welteverstaan.....ik geloof dat het maar tot april blijft bestaan en dan verdwijnt JBC helemaal uit DEN TIR......:(

      Dit mooie vestje betaalde ik trouwens maar €10,00
      :)

      Verwijderen
    2. Ik heb dat vorig jaar vollepot betaald ... Ik moet mijn grenzen eens verleggen van Wijnegem naar Den Tir denk ik ...
      En wie is die vriendelijke inwijkeling waar je het zo dikwijls over hebt?

      Verwijderen
    3. Een klein stoffenwinkeltje op de Abdijstraat ( vlakbij den TIR)
      ....ze hebben niet veel, maar soms vindt je er een ' goedkope' schat....:)

      Verwijderen
  15. Weeral een schitterende combinatie!
    Stof, jurk, vest, laarzen en het snuitje van je Toertje, zalig :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. moh, zo lief!! En de tenue zou ik zo in een dure kinderkleding winkel zien hangen, gij kunt er wat van!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. zucht!, zoooo moooooi alweer. en je vind er altijd de mooiste vestjes bij. mooeie combi, ook met dat riempje er in.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik zou zo'n stofje hebben laten liggen. Het jurkje zou ik direct hebben gekocht. En dat terwijl ik hetzelfde boek heb. Ik krijg het nooit voor elkaar om zulke mooie combinaties te maken. Hoe doe je dat toch? Prachtig setje: meisje met jurkje!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. oooooo dat snoetje is om op te eten!
    dat adresje van die outlet winkel mag je mij ook wel bezorgen hoor :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Jouw schatjes schitteren alle dagen! Heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. oh zo mooi hé :) en ik ben helemaal fan van dat gezichtje van dat kleine meisje :) super :)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Prachtig kleedje, de hele familie heeft het hier gekeurd! Prachtige stof, echt waar! Maar jah, ik verwacht ook nix anders meer van u ze! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Btw, die jongste dochter van u: ik zou ze zo meepakken, slecht humeur en al ;-)

      Verwijderen
  23. That fabric is amazing and your creation is gorgeous as always.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Knap gedaan!!! Zou je mij kunnen vertellen welk boek het is??
    Die kleinste is idd om op te eten!! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Lola heeft precies hetzelfde vestje. Is zooo goed combineerbaar met alles wat retro is! En het donkerbruine broertje hebben we ook en daar geldt hetzelfde voor. Waar zit die outletstore trouwens??

    Maarreh, heel mooi weeral!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Dit is zo'n mooi stofje!! Mooie creatie.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een lief spookje.. En wat een prachtig kleedje! Voor mijn twee zonen kan ik dat niet maken natuurlijk, maar het doet me toch wegdromen...

    BeantwoordenVerwijderen
  28. wat een "scheetje",....net uit een boekje!!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. amaai dees is zoooo schoon! echt geweldig! en ik heb dat truitje ook voor mijn oudste meisje, vorig jaar in de solden gekocht :)

    BeantwoordenVerwijderen
  30. prachtig! misschien voor haar wel een motivatie voor de 'ongelukjes' ;-)

    BeantwoordenVerwijderen