zondag 26 januari 2014

Er was eens....




......een heel leuk land, BLOGLAND genaamd,
waar alle kinderen prinsen en prinsesjes waren met de prachtigste creaties aan hun lijvekes!

Het was in dat land dat twee goede feeën  aan een naaistertje vroegen 
om een prinsessenmantel te testen.
Het naaistertje ging ijverig aan het werk,
en voorzag alle prinsesjes die in het kasteel van een knappe koning woonden van prachtige prinsessenmanteltjes!



Nu woonden er in het kasteel van die erg knappe koning
ook enkele lieve prinsjes die graag een prinsenmantel van de hand van het naaistertje wensten.
Helaas vond het naaistertje nergens een geschikt patroon voor die mantels....
....ze toog dan maar zelf aan het werk,
maar bij het tekenen liep ze al snel vast op de mouwen...

GELUKKIG woonde er niet ver van het naaistertje een hele lieve toverfee .
Zij woonde in een laan vol lindebomen en had ongelooflijk veel talenten!
Vroeg je haar om een huis.....dan tekende ze dat eventjes voor je uit
Vroeg je om een maaltijd.......dan toverde ze dat in een mum op je bord
Bovendien kon deze toverfee ook ontzettend goed overweg met naald en draad
Kortom......een ERG GETALENTEERDE LIEVE TOVERFEE!

Het naaistertje trok haar stoute schoenen aan 
en vroeg met een zacht en bedeesd stemmetje of de lieve toverfee haar niet met de prinsenmantel wilde helpen!
De lieve toverfee was namelijk in de leer bij een erg machtige patroontekenaar!
...ze heette bovendien ook niet voor niets de LIEVE toverfee en stemde toe om een patroontje te tekenen.
:)

Het naaistertje beschreef welke look ze voor ogen had,
en de lieve toverfee stuurde een schets door via een magisch bord
dat alle inwoners van blogland en andere landen met elkaar verbindt.
En ze gaf de schets de naam van de grote inspiratiebron van de look
James Dean......






Het naaistertje was erg tevreden met wat ze zag,
en de lieve toverfee zette zich achter haar tekentafel om een mooi patroon te tekenen...
En ze noemde het
JAMES





Toen het patroontje af was,
ging het naaistertje ijverig aan het werk om een proefversie te maken van de prinsenmantel.

Er werd genaaid, aangepast, verkort, verlengd...

En na enkel uren naaien rolde er een mooie mantel vanonder het naaistertje haar naaimachine
Het naaistertje wilde graag bijleren van de lieve toverfee
en vroeg haar of zij misschien de knoopsgaten en knopen wilde naaien....
....de lieve toverfee was daar namelijk heel erg bedreven in!

En toen was de prinsenmantel dus klaar!
De mantel werd uitvoerig bekeken en bestudeerd door de knappe koning en de prinsen......
Ze waren het allemaal over 1 ding eens....
...wat een stoere mantel!
De lieve toverfee en het naaistertje slaakten een diepe zucht....
...opzet geslaagd!
:)

Natuurlijk moeten prinsenmantels ook gepast en geshowd worden!
Nog een beetje te groot, maar gelukkig groeien prinsjes heel erg hard
als je ze veel liefde en bokes met choco geeft!
:)







Lijntjes aan de achterkant






Voor de binnenkant van de prinsenmantel
koos het naaistertje stoere snorrenstof...








Het prinsje gooide er wat stoere moves tussen...
....en de magische fotodoosje van het naaistertje deed 
KLIK KLIK KLIK KLIK
(ook handig als zakdoek, zie laatste foto!)
;)







De goede toverfee tekende een opstaande kraag,
dat paste helemaal bij de look die het naaistertje voor ogen had!





Diepe jaszakken om de prinsenhandjes te beschermen tegen de koude....
.....en om vele schatten in te verbergen!
Flapjes aan de mouwen voor dat extra beetje stoerheid





De finishing touch....
...de knopen en knoopsgaten dus!
Er wijst een GROTE blauwe pijl naar het ienemienie dingske  waar ge kunt zien
dat daar de knoop is aangenaaid.
Die lieve toverfee kan ik wat van hoor!
( en dit naaistertje gaf haar ogen goed de kost)
:)






Het naaistertje vergat aanvankelijk om het wapenschild van haar knappe koning 
in de prinsenmantel te naaien,
....maar met een beetje gefoefel prijkt het nu toch op de rechtmatige plaats!
:)









De lieve toverfee gaat het patroontje nog wat aanpassen....
....de puntjes op de i zetten!
En als er vraag naar is.....dan wilt ze het misschien wel maken in vele maten,
zodat iedereen zo'n mooie prinsenmantel kan maken!

(nog niet) HET EINDE
:)


Stof mantel.....lompen ( gerecycleerde stof= gemaakt van afval uit de textielsector)
Voering....Geeckly chic van Riley Blake ( fatquartershop)
Vintage knopen uit de knopenkast

95 opmerkingen:

  1. Altijd gek van sprookjes geweest. (vooral met van die mooie knopen) Je maakt mijn dag dus helemaal goed. Een superdikke proficiat. :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. na een heleboel pogingen staat mijn reactie deel 2 hier ook ergens. Of dat met de computer of met mij te maken heeft, weet ik niet. Misschien moet ik mij een brilleke aanschaffen. In ieder geval: geweldig bezig! Amai nie. Wat jij allemaal doet met stof... ! ( en raar maar waar, dan heb ik hélemaal geen last van mijn 'stof-allergie' :)

      Verwijderen
  2. Wauw heel mooi hoor. Dus zoals ik dat een jas voor een jongen (koning)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. A is een echte toverfee, zoveel is zeker. Heel mooi, wie wil er nu geen stoere James?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad....A is een ECHTE toverfee....en nog een superlieve bovendien!
      :)

      Verwijderen
  4. Maar jij bent toch ook wel een beetje een fee hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel gaaf! En wat wordt er geweldig geposeerd, zo schattig! (Als een stoere prins schattig mag zijn ;) )

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja zeg, dat zit goed snor bij het naaistertje en de lieve toverfee!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. en omdat ik iets te rap was met verzenden: van dit stof zou je -als toebehoren niewaar- een fantastische potvis (familie van Moby Dick) van kunnen maken... :) Een toertjes-en-pateekes-walvis-fan.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel mooie jas, en die voering zo leuk ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hier een dikke fan ik hoop dat het patroon misschien wel is groter kan zijn dan 10j .mijn zonen zijn namelijk groter

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Vergeten te vragen hoe steek je eigenlijk die voering er netjes in

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Das niet gemakkelijk uit te leggen in woorden ......
      .....het principe is dat je je voering onderaan de jas korter moet knippen dan de buitenstof....als je die dan aan elkaar stikt en daarna langs de zijkanten plooit en vaststikt dan creëer je een afgewerkte zoom met voering ertegenaan....

      Ja...ik kan het niet beter uitleggen dan dit!

      Verwijderen
  11. heel erg leuk! lekker stoer.
    met 10 kids in huis moet je idd iedereen tevreden stellen... dat wordt nog wat naaien...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Super mooike! Hij lijkt wel wat op de desmond jacket van shwin, die maakte ik onlangs voor mijn zoontje :-) heeft ook zo'n kraag en flapjes aan de mouwtjes :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Een mooi ontwerp. De Zoon heeft een jas in een heel gelijkaardig model en doet dat heel graag aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wauw! Knap wat jij (jullie) allemaal kan. Een geweldige jas!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik was heel hard aan't hopen dat dit je secret project was :)
    Heel knap!
    Stoere kerel, dat Pateeke!
    Voor onze stoere gast zou het al tot een 134 mogen gaan, kwestie van het nog iets of wat op de groei te hebben :)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Waauw ik ben zwaar onder de indruk!!! Een pràchtige jas met een machtig leuke mini-James Dean erin ... oooooooooh wat zou dat patroon mij interesseren voor mijne kleinen Elvis hier!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Amai knap gedaan dames! Ik denk dat de puberprinsen dat ook nog leuk dragen vinden, schoon trouwens in lompen!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik sta al te popelen voor het patroon :-)! Super jas!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Schitterend gedaan.Dikke pluim en een bank vooruit

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Waw, echt mooi hoor! Ik ga ook eens op zoek moeten gaan naar de plaatselijke toverfee :)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Supermooi!! Als ik ooit nog écht goed word in naaien ga ik het ook proberen! Tof!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Er is er hier eentje heel erg geïnteresseerd in dat patroontje ;-) Maar vooral : ze staat hier met haar mond open !!! Superknap !

    BeantwoordenVerwijderen
  23. WAAAAAW ik wil dat patroontje ook wel hoor :):):)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Dat wordt gegarandeerd een succesverhaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Prachtige ik wil wel dat patroon voor mijn zoon mooie gedaan

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Whoa! Super toffe jas echt waar! Die mag zeker op de markt komen, dat patroontje! Knap werk! Echt waar!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Mooi!!! Ik hoop dat het sprookje doorgaat en anderen ook mee mogen genieten. Want ik wil mijn prinsen ook wel in zo'n mooie jas rond zien lopen. Mooi gemaakt en bedacht!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Amai, da's idd een schone jas. Love die kraag!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Hier zat ik op te wachten, zie! Die toverfee is de max, maar dat wist ik al. Nu nog een beetje met zijn allen aan haar kop zagen en dan komt dat patroon en masse dik in orde. De Toverfee rules!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mee helpen met zagen he.....een beetje extra druk kan wonderen doen!
      ;)

      Verwijderen
  30. WAAAAAAAAAAW!!!! Zeker maken dat patroontje!! Deze jas is gewoonweg GEWELDIG en zo lekker stoer! Echt super!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Maat 104 (of misschien beter 110, op de groei) mag er ook bijzitten. Zo'n toffe stoere jas! Helemaal mijn smaak.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dit is een maat 104 die een beetje op de groei is gemaakt!
      :)

      Verwijderen
  32. Amai, na de perfecte Jackie nu ook een James ... Als ik een jongen had, zou ik al beginnen zeuren bij de fee!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Echt schoon jong! En die voering helemaal geweldig... Chique afwerking! En gij naait nog maar 1 jaar??? Supertalent!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. dat is nu eens heel knap en stroer. ben zelf ook al op zoek gegaan naar een mantel voor jongens. Maar nog niet echt gevonden. Dit is een leuke jas en jaja ik ben vragende partij naar een kooppatroontje hiervan.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Super seg! Ik zal volgende week ook eens wat om de oren van de toverfee zagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Megastoer!! Knap gedaan toverfee & naaister!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Heel mooi model van jas voor stoere jongens. Heb zeker interesse als je deze aanbied. Graag ook in grotere jongensmaten ( tot 164);
    Heb nogal stoere, geblokte jongens hier.

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Ontzettend mooi!!! Daar zie ik een van mijn mannetjes zo in lopen...

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Hij is echt super mooi geworden. Ik ben benieuwd hoe dit sprookje gaat aflopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Dank je wel Koningin Toertje voor al de (veel te) lieve woorden. Dank je voor de vraag naar het patroon. Dank je voor al de gesprekken erover en het zoeken naar de perfectie. Speciale dank ook aan schattige prins Lexx en alle andere toertjes en pateekes voor hun enthousiasme. En dank u wel aan alle lieve lezers voor de mooie reacties op deze blogpost... Het was/is me een waar genoegen! X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het genoegen was/is geheel aan mijn kant!
      X

      Verwijderen
    2. Prachtig getekend! Jongenspatronen zijn een gat in de markt! Enne James Dean in een sprookje?

      Verwijderen
    3. In sprookjes zijn alle dingen mogelijk he.
      ;)

      Verwijderen
    4. Ik vind het schitterend.
      Annick ,heb jijzelf geen blogje?Ben zo benieuwd wat je nog allemaal doet

      Verwijderen
  41. Hij is echt super mooi geworden. Ik ben benieuwd hoe dit sprookje gaat aflopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Super mooi, mits de knopenrij om te draaien, zie ik er ook een 'jamie' in (geen kleine jongens hier in huis :-) ) of mss als optie een houtje-touwtje sluiting voorzien ?
    Volgens mij kan het niet anders dat dit sprookje een 'happy end' kent ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Ik had de tekening al gezien op de patroontekenles. Bravo Annick!!
    En héél mooi gemaakt Debora!!! Echt een superjas. Ben zwaar fan!!

    BeantwoordenVerwijderen
  44. wauw wauw wauw! echt heel knap! Ik zou mijn prinsje ook wel in deze stoere jas willen! zeker interesse in het patroon, liefst vanaf maatje 98 :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Komt net uit de winkel! (Nee, nog knapper dan in de winkel!) Echt fantastisch mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Prachtig!! En wat lijkt hij hard op zijn zusje! Wij staan te trappelen van ongeduld voor het patroon!

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Ik wil ook wel zo'n stoere jas voor de zoon maken van volgende winter 6-7 jaar oud. Als die maat erbij zit houd ik me warm aanbevolen!

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Prachtig gemaakt, Debora, mocht u een tester zoeken. Hier lopen twee prinsjes rond, maat 110 en 122.

    BeantwoordenVerwijderen
  49. heel mooie jas!! Zeker het patroon verder maken, het zal succes hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Volgens mij het nieuwe succes na de Jackie ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Waw! Supermooi! Goed gedaan van jou en A! Ik durf me al niet meer wagen aan mijn poging ;-) Moest A 'm uittekenen in meerdere maten, is er hier ook al interesse. (An)

    BeantwoordenVerwijderen
  52. woow! supertof zeg! ik heb geen jongetjes thuis maar zou dit wel kopen denk ik, je weet nooooooit dat het van pas zou komen :D

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Waaauw, knap seg!
    Waar haal jij al die mooie mantelstoffen? Daar ben ik wel erg benieuwd naar, ik vind zoiets nooit...

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Super !! Als er hier jongens rondliepen, dan was ik zeker geïnteresseerd...

    BeantwoordenVerwijderen
  55. Prachtig jasje ! Wil ik volgend jaar ook wel eens maken voor mijn (toekomstig) kleinzoontje.

    BeantwoordenVerwijderen
  56. prachtige jas! Ik kijk al uit naar het patroon. Super!

    BeantwoordenVerwijderen
  57. OMG, wat een stoere jas! Het is dat ik geen jongetje heb, anders wist ik het wel... Super gedaan!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  58. Waw!!! Wat een sprookje en wat een happy end! Mijn jongens zouden ook wel supermooi staan met zo'n James ;-). Hint voor de toverfee ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  59. :-) cooooolll!!! zowel verhaaltje, als foto's, als prinsje, als jasje, als NIET het einde!!! P R A C H T I G !

    BeantwoordenVerwijderen
  60. Heel knap! Ik wil ook wel een James'ke in huis!

    BeantwoordenVerwijderen
  61. oh daar droom ik ook van om ooit zelf zo'n prinsenmantel te maken! oh wat zou dat super zijn als deze versie beschikbaar zou worden, überschön (ahum is dit correct Duits? :D )

    BeantwoordenVerwijderen
  62. Wat een mooi sprookjes!! Gelukkig woon jij daar in sprookjesland, hier heb ik zo geen lieve toverfee!! Maar waaawwww, wat een supercoole mantel! Die wil ik anders ook wel. Maatje 92 :-) en groter omdat mijn kaboutertje ook groeit als kool :-) ! Hopelijk komt er dus van dit mooie sprookje ook een mooi patroontje voor ons allen!! Knap gedaan, mevrouw de koningin en lieve toverfee!!

    BeantwoordenVerwijderen
  63. Wat een sprookje en wat een stoere jas!! Een hit me dunkt! Wij wachten vol spanning op het vervolg..

    BeantwoordenVerwijderen
  64. Wat een prachtige jas heb je gemaakt voor je stoere manneke! Heerlijke stof en die snorren super tof!!

    Leuke kiekjes, met super moves :D

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  65. Prachtig! Na 3 meisjes ben ik nu zwanger van een zoontje, en ik zou hééééél graag deze jas voor hem maken binnen enkele jaartjes! Echt een mooi en stoer model!

    BeantwoordenVerwijderen
  66. A very handsome jacket for your very handsome prince!!!! Love it!

    Natalie
    XX

    BeantwoordenVerwijderen