dinsdag 28 januari 2014

De budgetoutfit....



Een lieve vriendin vroeg mij of ik geen patroontje wilde testen voor haar...
...een simpel A-lijntje.
Aangezien ik geen inspiratie had voor de KCW stemde ik toe!
( anders ook hoor lieve Kristel!)
;)

Een teststofke, een lakentje zelfs
( mijns inziens wel een schoontje!) 
werd uit de kast gevist, en op enkele " late" uurtjes rolde dit vanonder mijn naaimachien...





Den achterkant....







Blinde rits achteraan.....







Het was vandaag bitter kou!
Te koud om een kind in dit zomers gevalletje te laten poseren...
( al mijn foto's worden buiten getrokken....brrrr)

Gelukkig was mijn paspoppeke wel bereid om de koude te trotseren...

Het kind dat dit kleedje uiteindelijk zal dragen,
heeft een goudkleurig velleke,
probeert u d'r maar iets bij voor te stellen...
( ze staat er echt heel mooi mee!)
:)








Een fijn gouden riempje en een  bijpassend vestje voor erbij....








Omdat het lakentje nogal dun en bijgevolg lichtjes doorschijnend was,
opteerde ik ervoor om het kleedje te voorzien van een volledige onderjurk...
....gemaakt uit een kringloop-ledikantlakentje
Dit is duidelijk een kringloop-lakentjes-project!
:)





En waarom nu een budgetvriendelijke outfit?






Stofjes....lakentjes uit de kringloopwinkel (O&Co)
Vestje...Dominique Ver Eecke ( ook uit de kringloopwinkel!)

Dit is dus een erg goedkope outfit
Vestje €1,70
Lakentje onderrok €1,20 ( helft van gebruikt)
Lakentje buitenstofke €2,20 ( 1/4 van gebruikt)
Rits Zipit.  €1,00
Riem Veritas ( solden vorig jaar) €2,00

Alles samen nog geen €6,00
:)









35 opmerkingen:

  1. Weeral een schoon combi'ke sé.. En het ziet er niet goedkoop uit zene ;) x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een geweldige outfit! Fantastisch dat dit uit een laken komt en dat je dat ziet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Budgetoutfit met grote klasse uitstraling !
    Keischoon !
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi! Die kringloopwinkel van jou heeft wel schatten zeg... D. Vereecke voor €1,70?!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ze zijn daar duidelijk niet bekend met de duurdere merken.
      Ik kocht er enkele weken geleden nog een fantastisch mooi vestje van Pauline B....ook maar voor €1,70 en toevallig lag daar een bijpassend rokske voor €1,20....chance hebben he!
      Jammer genoeg is dat daar niet altijd zo.....soms niks moois...

      Verwijderen
  5. Haha geweldig, zo kun je nog eens 10 kinderen kleden :) I love it!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een geweldig zomers setje dankzij de Kringloop met mooie lakentjes en vestjes. Super!!

    Zal het meiske met goudkleurige velleke snoezig staan!!

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hier in de kringloopwinkel in Aarschot zijn zo'n schatten niet te vinden, zenne...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuk jurkje is dat geworden.

    Ik hou er wel van als het bijna niks kost!!

    Groetjes Thea ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wow, van de eerste foto alleen was ik niet wild, maar zo in combinatie, echt klasse!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. oh ik passeer af en toe in de kringloopwinkel maar als ik dit zie moet ik gewoon vaker gaan... wat een pareltje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel tof geworden.schoon patroon.
    Dat lijkt me wel iets voor mijn dochter.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Suuuuuuuper mooi dit! Ik ga zo weer naar de kringloop, maar zo een mooi lakentje heb ik nou weer nooit gevonden hoor. Wel ahum... genoeg ander spul :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. woow, geweldig schoon! En hallllooooooooo! Dominique Vereecke voor zo weinig geld ofwa??? hier in de kringwinkel enkel gerief dat ofwel ik breng, ofwel dat volgens mij uit nen andere kringwinkel komt, even gebruikt word en dan weer naar de kringwinkel vliegt!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Superknap! Je zou niet zeggen dat het oorspronkelijk een laken was... De uitdrukking 'een gordijn van een kleed' (of is het andersom) gaat hier A B S O L U U T niet op! Supeschoon! Liefs, Me

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Tof weer zeg! Hier bij kringloop ook niet van die mooie spullekes als bij u..Nav jouw berichtjes ben ik wel eens gaan kijken, kreeg er helemaal zin in, maar helaas...Dan maar genieten van jouw fotos!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heel knap! Hier is in de Kringloopwinkel spijtig genoeg zoiets nooit te vinden. Ofwel zijn er wel meer creatievelingen die daar op zoek gaan en ben ik gewoon altijd te laat, dat kan ook :)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Gij hebt toch echt een neus voor vondsten en koopjes hé ;)
    Schoonen budgetoutfit!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Waw kicken zeg! Zo'n koopje! Doet me eraan denken om nog eens een kringlopentoer te doen. Echt heel mooi! Ik zou deze outfit wel in het groot willen voor mezelf :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Op zich al prachtig en heel veel plezier, maar met zo'n prijskaartje geniet ik er altijd dubbel en dik van! Super!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Dat gelooft niemand als je zou zeggen dat het een budgetoutfit is, ziet er zo prachtig uit :-) ! Ik geloof dat ik straks ook maar eens langs de kringloop ga. Al weet ik nu al bijna zeker, dat die van ons niet zo'n parels heeft. Woon volgens mij in de verkeerde stad :-) !

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Kan weer zo in een boetiekje, budget vriendelijk of niet. Heel stijlvol!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wauwwwwww dat is echt heel mooi!! Superlakentje!
    En €1,70 voor een Dominique Ver Eecke vestje? Geweldig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. geknipt als communiekleedje...ik zou zo zeggen, wie doet goedkoper!! sjieke dinges

    BeantwoordenVerwijderen
  24. piep schitteren zal deze knappe meid in deze mooie outfit knuf

    BeantwoordenVerwijderen
  25. supermooi, naar welke kringloopwinkel ga je?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Meestal spring ik binnen bij Opnieuw&Co in Mortsel( vlakbij) of Duffel ( de beste vondsten kwamen eerlijk gezegd uit Duffel)....heel af en toe ga ik ook naar Opnieuw&Co in Lier en naar Wrak in Reet ( daar vond ik ook al erg mooie stofjes!)
      :)

      Verwijderen
  26. Hu? Jij geen inspiratie voor KCW?? :-) Mooi getest!!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. waauw, hier valt mijn mond echt van open! Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. In onze kringloopwinkel alleen maar foute dekbedovertrekken uit de jaren '90. En de kinderkleren liggen in zo'n onhandig diepe bak.
    Maar ge hebt het weer gedaan. Schoon! Ook zonder model.

    BeantwoordenVerwijderen