dinsdag 21 januari 2014

COLOUR BY NUMBERS....




...ge kent dat waarschijnlijk wel!
Zo een tekening met allemaal nummers erop,
...en ge moet dan ieder vakje inkleuren met die bijgeleverde mini-pottekes verf.

In de vakanties durf ik dat al eens te kopen voor mijn kinderen...
...daar zijn ze elke dag toch minstens een uur mee zoet.
( na elk kleurtje moet dat drogen, anders loopt die verf door een elkaar!)
:)


Ik heb daar eerlijk gezegd zelf het geduld niet voor...
...jammer eigenlijk, want er zitten soms best mooie prenten bij!
...



Groot was mijn contentement toen enkele maanden geleden 
het onderstaande stofke in mijn blikveld kwam!
COLOUR BY NUMBERS

Een mooie prent, ingekleurd en al!!!
GEEN geklieder met pottekes uitdrogende verf....
GEEN project van lange adem.....
YES....helemaal mijnen dada!
:)





Het patroon van de Louisa-dress werd  voor dit mooie stofje nog eens bovengehaald.
Omdat ik de mooie print niet wilde onderbreken,
koos ik er deze keer voor om het grote zakdeel achterwege te laten!
Ik vergat de mouwen er in te zetten, maar misschien is dat achteraf gezien zo slecht nog niet...
....het zou anders waarschijnlijk wat druk zijn geworden.







Omdat een LOUISA-dress eigenlijk wel zakken hoort te hebben,
maakte ik er toch in de zijnaad....







We kozen dit stofje natuurlijk niet zonder een grondige reden!
Het past namelijk PERFECT van kleur bij het eerder gekochte outlet-vestje dat ik in een van de vorige blogposts liet zien!







Op model...
...ja, die gaat dus ook met blote beentjes naar school!
( ze klaagt toch nooit over koude...)
:)





Achteraan sluit de jurk met een blinde rits.

Ik had maar een yard van de stof besteld,
...dus puzzelen om een doorlopende print te verkrijgen was onmogelijk....
Het lukte wel nog net om de stof zo te leggen dat er geen herten werden onthoofd
...of bomen moesten worden geveld
( ja, wij houden best wel van de natuur!)





Handjes in de zakken....










Als een stofje zo perfect past bij een vestje in de kleerkast,
dan zullen de andere stofjes uit dezelfde collectie dat ook wel doen zeker?
En als we dan toch bezig zijn dan kunnen we beter nog eventjes voortdoen nietwaar?

Een rokje deze keer.
Simpel rimpelrokje met onderrok aan een elastische tailleband
...






Met bijpassende bovenkleding....
Groene t-shirt van Filou 
Vestje van JBC
Blazer van Otakar
( alles outlet)






Vooral een grappig stofje eigenlijk.....
....ge zou d'r zo uw penseel in soppen!
:)









Uiteraard wordt ook deze outfit eventjes op model geshowd...







Een onderrokje voor dat extra laagje warmte....
.....afgewerkt met een biais met kantje eraan van Veritas

En daar zijn die schattige peuterbeentjes weer
( o nee, ondertussen al KLEUTER-beentjes!)








...en toen vloog er een vliegtuig voorbij!





Zo allemaal samen precies een mini-collectie.....
:)




Lush Uptown by Erin Michael ( Moda)
Colour by number


Het volgende project zit al in mijn hoofd,
nu nog onder mijn naaimachine krijgen!
...


Ben je nieuwsgierig naar wat ik weggaf bij de give-away?
Neem dan zeker een kijkje op haar blog!
:)

54 opmerkingen:

  1. Weeral zo schoon allemaal!
    Mooie stofjes, toffe naaisels, en über-cute peuterbeentjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Amai, dat is gewoon weer een hele collectie. Gij moet echt uw eigen boetiekske beginnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo schoon seg! En helemaal in de juiste combinaties. Da's toch een talent dat bij jullie in de familie zit blijkbaar. (An)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. oooooooooo! Wat een super gave stof met dat schilderen op nummer! Wauw wauw. een prachtig jurkje helemaal mooi met dat bruine vestje en laarsjes. Zou het ook mooi zijn in rok maat 42???

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Cute! Het jurkje, het rokje, de stofjes, het meisje, de beentjes, de combinaties ... en zo kan ik nog doorgaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jeetje zeg! Wanneer maak je dat toch allemaal! Dit is wederom een heel mooi staaltje werk. Echt supergaaf.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Übercute, wat een schattig plaatje! Supermooie stofjes allebei.
    Ik zei toch al dat dat vestje echt op alles past! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig! Geshowd op zo'n schattig model nog mooier!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ongelooflijk, hoe krijg je het toch weer voor elkaar? Prachtig! Maar hoeveel uren zitten er in jouw dag?!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dit zijn twee erg simpele naaisels hoor.....daar steek je echt niet zoveel tijd in!
      :)

      Verwijderen
  10. Het mooiste jurkje dat ik in al die maanden blogs lezen voorbij zag komen! Magnifiek mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Onwijs mooi, wat een goede smaak heb jij!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wanneer ga je een winkeltje beginnen? PRACHTIG!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. We moeten hier weer alle superlatieven uit de kast halen he. Echt magnifiek. Alles.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wow! Prachtig zeg!
    En ook die combinaties, super mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Zo mooi allemaal. Je bent een echte inspiratiebron:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. ik denk dat alles hierboven al gezegd is... ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. weeral zooo mooi! Tot in de puntjes afgestemd op elkaar!
    En, wat een prachtig pak dat je gaf bij de give away!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Amai, zo'n magnifiek kleedje en rokje ! Dat zijn inderdaad geweldige stofjes en het modelleke staat er echt beeldig mee !

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Telkens weer zo'n prachtige ensembles !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. allebei heel mooi! en weer mooi gecombineerd
    Wijs je me eens de weg naar die outlet aub? :)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Prachtige stofkes, prachtige creaties, nog prachtigere combinaties en een superprachtigschattigst toertje!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik heb er maar één woord voor: Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. woow! echt suuuuuperknap! een geweldig stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Cute! Het kleedje, het rokjes, de combinaties en de knietjes! M

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wederom prachtig!!
    En amai ik ben jaloers op de winnares van de give-away! Wat ne cadeau! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wauw, die stofjes zijn werelds ... en wat een poepie toch je meiske!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een top stofjes!!! En het jurkje zo mooi met dat vestje!! En dan zo'n simpel rokje door het stofje en shirt, vestje en jasje een supercombi.

    Vindt de laarsjes met die kniekousjes helemaal geweldig erbij :D

    Groetjes Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Heel leuk gemaakt allemaal en ik blijf jouw combinatietalent bewonderen!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Heel erg leuke nieuwe kleedjes in de kleerkast van je kapoen.
    Toffe insteek om de onderrok te voorzien van dat blauwe biesje.
    Ik vind dit geweldig

    BeantwoordenVerwijderen
  30. amazing dress ~ everything is really cute :)

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Mooie combinaties zeg, ik ben vooral van van de beentjes! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  32. supermooi dat stofje! En jouw toertje doet de kleren altijd veel eer aan!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Waw voor uw collectie!
    Zo'n tof idee om een kantje aan die onderrok te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. je hebt het allemaal heel knap gemaakt een mooi gecombineerd. Maardat stofje. 't is echt de eerste keer dat ik zeg: zo'n stofje koop ik niet hoor. Want: Ik knutslde vroeger graag en nog trouwens en ben erg creatief bezig ook als kind. Maar ik kreeg zo'n werkjes met hopen... eikes ik deed het niet graag. En telkens de oma of meter bij ons kwam vroeg die of het al af was en of ik er nog wou. en ik durfde niet neen zeggen uit beleefdheid en kreeg er meer en deed het vaak tegen mijn zin. Ooooh wat was ik niet assertief genoeg om te zeggen dat ik er een hekel aan had haha. Vandaar zou ik nooit zo'n stofje kopen. Maar ondanks dat vind ik het super hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Fijn dat je nu wel assertief genoeg bent om te zeggen dat je iets niet leuk vindt.....:)

      Verwijderen
  35. 't is weer allemaal zo mooi en kei coole stofjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Aangezien ik hier ook een kleuter heb als kleindochter, zou ik het zo kopen. Heel origineel stofje en feitelijk simpel om te naaien.
    gr ria

    BeantwoordenVerwijderen
  37. mooi zeg... leuk dat onderrokje bij die kleine billekes.

    Van de kleur-in-by-numbers-stof ben ik minder gek, maar wel een mooi resultaat

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Mooi allemaal! Zij kan echt wel veel pipi ongelukjes veroorloven! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Kleedje vind ik super! Je weet alles altijd mooi te combineren!
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  40. These outfits are completely adorable, so well put together!

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Helemaal de max! Ik heb dat stofje ook liggen in mijn kast, maar met andere tinten (ietsje donkerder). Ik kijk er al naar uit om het te gebruiken als ik dit prachtige resultaat zie!

    BeantwoordenVerwijderen
  42. wow! fabric design is awesome....
    click on https://www.weaveron.com

    BeantwoordenVerwijderen