dinsdag 3 december 2013

Een winters koffertje...




Gisterenavond mocht de dees juf spelen!
HEEL PLEZANT!!!
:)

Op onze tweewekelijkse bijeenkomst van Naai@ eLier  mocht ik nl een workshop geven.....
.....een workshop koffertjes maken!
Best wel spannend zo een eerste keer,
maar alles verliep gemoedelijk en mijn studenten waren voorbeeldig!
:)

Zelf begon ik ook aan een nieuw exemplaar, zodat ik voorbeeld-lesmateriaal voor handen had
echter....aan zelf naaien kwam ik weinig toe....
....dus zette ik mijn eigen koffertje vandaag ineen!
:)


Een canvas-stofje van KOKKA,
gecombineerd met een restje langharige fleece
( dat laatste stofke bij wijze van uitdaging!)
Het resultaat is wel grappig geworden....
EEN WINTERS KOFFERTJE
:)






Een stuk bruine tassenband van de Veritas doet dienst als handvat....






Oranje ritsen brengen wat kleurcontrast...






Een DIKKE bruine paspel van't Stoffenspektakel....






Ook aan de achterkant een strook langharige fleece...






Een blik op de binnenkant....





:)

43 opmerkingen:

  1. ik vind hem er grappig uitzien,
    10 / 10 voor de juf en een bank vooruit

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ziet er wederom prachtig uit! had die workshop ook wel willen krijgen :-(

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dan moet gij ook naar naai@eLier komen he.....de workshop gaat volgende keer gewoon door!
      :)

      Verwijderen
  3. Waauw ,een berenkoffer :-)
    Mooi hoor!! Wederom jaloers :-s

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hééé, als ik dat geweten had, had ik mij tot Lier binnengepraat en deelgenomen aan de workshop. Ik denk dat ik niet kan wachten tot april om dat ook te maken.....:-( Maar wel leuk dat het is meegevallen een juf te zijn. Geen zin om een papieren handleiding te maken???? :-) groetjes Katrientje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ge kunt nog altijd komen he Katrien.....de workshop gaat volgende keer ( binnen twee weken) gewoon voort ...iedereen werkt op zijn eigen tempo en wordt eigenlijk individueel begeleid. Er zijn er nog die volgende keer pas starten!
      :)

      Verwijderen
    2. ...en er bestaat al een papieren handleiding van he, in Mon atelier Couture vindt je die terug!
      :)

      Verwijderen
    3. awel als ik kan wil ik wel komen. Maar het even meer info nodig over dag, plaats en uur. Want het moet in het schema van de week passen hé. :-) en oei, dat is een frans boekje. :-)

      Verwijderen
    4. Ik zal eens zien of ik een mailtje terugvind dat ik kan doorsturen!
      :)

      Verwijderen
    5. Oooh, is er evt nog een plaatsje voor iemand die dolgraag haar petekindje wil verrassen met een supermooi kadootje?

      Verwijderen
    6. Zolang er stoelen vrij zijn in de zaal is er plaats!
      :)

      Verwijderen
    7. Kan je me een mailtje sturen met meer gegevens? waar, wanneer, ... naar naadjesendraadjes@hotmail.com

      Verwijderen
    8. alvast bedankt voor de info. Helaas pindakaas voor mij. de avond is gevuld met vergadering adventsafsluiting voor mij. Dus pech en wachten tot april .

      Verwijderen
  5. zo leuk!! ik zou het zo graag zelf ook eens willen maken,
    lijkt me echt tof, ma zo moeilijk!

    Grtjs

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het vergt wat oefening en vaardigheid, maar is eigenlijk best te doen hoor ......en als ge iets goed wilt kunnen dan moet ge oefenen he!

      Verwijderen
  6. oh my, een aaibaar kofferke! de wonderen zijn de wereld nog niet uit! Kei tof!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Toffe variant!
    Is dat er in april ook bij? Jeej!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als gij dat wilt ja.....:)
      Ge brengt uw eigen stofkes mee he!

      Verwijderen
    2. Aah, ik dacht dat gij daarop ging trakteren. :p Dju toch...

      Verwijderen
    3. Ah, voor de stofjes keuze en ritsen kan ik misschien zorgen.

      Verwijderen
    4. Da's goed nieuws... zullen het al je eigen stofjes zijn?

      Verwijderen
    5. Normaal gezien zouden de eigen stoffen er dan al moeten zijn. Dat is in ieder geval toch de bedoeling.

      Verwijderen
  8. Ik geloof eigenlijk niet meer dat gij een gewoon mens bent.....volgens mij heb jij echt buitenaardse krachten.....

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een beauty is het! Gewoon zomaar even in 1 dag in elkaar gezet? Knap zeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoe geestig, met dat aaibare stofje. Ik had toevallig van 't weekend voor een peutertasje dat stofje vast... het heeft het niet gehaald, dus misschien in april een koffertje maken? ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk, nu heb je al eens kunnen oefenen om het ook op ons uit te proberen ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh dat zou ik ook willen! Alleen is Lier een beetje ver... Geen zin om een online handleiding te maken? :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is niet mijn eigen patroon, dus dat mag natuurlijk niet.
      Maar je kan een papieren handleiding vinden in Mon Atelier Couture.....:)

      Verwijderen
  13. Heb je een link naar die tutorial van mon atelier couture? Want volgens die blog zijn alle tutorials "verdwenen" ...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh, hebben die ook een blog?
      Ik bedoelde het boekje ' Mon atelier couture'!
      :)

      Verwijderen
  14. Ik wou ook vragen of je niet nog eens zo'n workshop wou geven zo ergens in april ?

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtig koffertje ! Zou je willen verklappen welke versteviging je gebruikte ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Twee lagen vlieseline H250 per patroondeel en aan boven en onderzijde een stuk dampkapfilter.....:)

      Verwijderen
  16. Blijf m prachtig vinden!
    Kan je eens een mailtje sturen, ik zit met een vraagje ;-)
    Leenthijs@telenet.be ;-) thnx!

    BeantwoordenVerwijderen