woensdag 27 november 2013

ZO MOOI!!!!!



Dit wordt mijn langste blogpost ooit...
....met oneindig veel foto's !
Dus ge zijt al gewaarschuwd op voorhand,
 lees vooral niet verder als ge daar geen zin in hebt!

MAAR
ik raad het jullie wel aan,
want ik laat jullie kennismaken met het ALLEREERSTE patroon
van Ienemiene ( en nog wat meer .....)
Ze vroeg mij vorige week of ik geen goesting had om dat te testen....
....NATUURLIJK!!!!
( heeeeeeel erg vereerd!)
:)

Het verhaal over het ontstaan van dit prachtige jas-patroon kan je op haar eigen blog lezen
Het fotoverslag van 1 van haar testers lees je nu dus hier!
:)


Het is een prachtig patroon met een super-handleiding...
....dit is mijn allereerste jasje ooit,
...en met die fantastische handleiding werd ik er aan't handje doorgeloodst.
Dit patroon is zeker geschikt voor iedereen die een naaimachine kan hanteren.....
Ik zal de foto's voor zich laten spreken...
:)




Den achterkant ...
en ziet ge dat met paspel afgewerkte stukske....
....ik liet de streepjes daar andersom lopen voor wat extra pit!





Een voeringske in petit pan...
Daaronder zit nog een laagske fleece voor extra warmte.
:)


















Op model...

...verder in de post nog meer foto's op model.
...ja, het ging een lange post worden he!
:)















Dit is echt een top-patroon....
Meisjes-moeders overal te lande....
DIT PATROON MOET JE GEWOON HEBBEN!!!







Kijkt eens in mijn zakje....








En kijk eens wat er onder dat schattige jasje zit verstopt....








...nog een test-versie van de LOUISA-dress van Compagnie M
( zie vorig blogbericht voor de eerste versie)








Detail van de zak....
....kijk, een paspel-folieke,
EN vintage knopen!
:)








Een bijpassend stofke voor het beleg....







De blinde rits...





Op model....








Ik heb duidelijk iets met blommekes.....
Vestje van Filou & Friends














Uit een restje kringloopgordijn,
maakte ik een bijpassend koffertje.
Mijn nieuwe naaimachine kreeg vele lagen stof EN dikke tussenvoering onder haar naald
....en stikte die moeiteloos door!
AWEL se....daarom kocht ik dus de PFAFF Expression 3.2 se
:)






Klaar om uit logeren te gaan.....






Uit enkele restjes maakte ik walvisknuffels......
veel voorbeelden te vinden op pinterest en andere blogs....







Ik weet het ....
VEEL foto's......maar ze zijn zo schattig!!!












...zot van knuffels
:)



















Stof jas.....wollen stofke van Miss Daisy
Petit pan-voering
Fleece van de IKEA als tussenvoering
Vintage knopen uit mijn knopenkast

Stof kleedje.....petit Pan ( kersenpitje)
Paspel.....Veritas en Bobby Sewing
Vintage knopen uit mijn knopenkast
Stof beleg....presents Little Menagerie by Windham Fabrics ( fabric.com)

Stof koffertje.....restjes van voorgaande maaksels
Gordijntje uit de kringloopwinkel

Stof knuffels.....ook uit restjes

128 opmerkingen:

  1. Waw, al die lof *bloos*! Heerlijk resultaat en the honour was all mine!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nog eens 1000x dank voor deze unieke kans....je maakte ( samen met....) een toppatroontje!
      :)

      Verwijderen
    2. Graag zou ik het patroon van dit jasje aankopen. Weet iemand waar?
      Yve

      Verwijderen
  2. oooooh prachtig zeg !!! Tja daar heb je het al hè nu moet ik eerst nog een klein meisje maken vóórdat ik me met die geweldige patroon kan bezighouden.... hoewel.... 46 ben ik... toch maar nie hè....zucht...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dit patroon moet je gewoon hebben...ook al heb je geen meisjes!
      Ik leerde er alvast heel veel van....en met wat aanpassingen kan je er zo een jongensversie van maken....
      Misschien nog een ideetje voor An ( Ienemiene) ....een jongensversie!
      :)

      Verwijderen
    2. Daarvoor zal ik eens een jongensmama vragen om haar creativiteit de vrije loop t laten gaan en een Jack te maken :-)

      Verwijderen
    3. waar vind ik het patroon voor de jas?

      Verwijderen
    4. Heeft iemand het patroon van dit jasje? al een tijdje naar op zoek.
      dank u
      Yve

      Verwijderen
  3. Oooh, zo mooi. Niet alleen de jas, die is super, maar ook de rest. De laatste foto lijkt net uit een ne winkel te komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, zo mooi....echt genieten van al die schone foto's...
    Helemaal top ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vond het al heel erg stil bij jou... ;)
    Wat mooi, knap gedaan zunne!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een productiviteit, en wat een prachtig jasje! Ik zag die schone lichtblauwe wol hier bij Pauli op de rol, helaas was er niet meer genoeg voor een grote-meisjes-versie. Ik ga dus verder op zoek en bewonder intussen jouw Jackie en jouw überschattig Toertje!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel mooi! Jammer dat er hier zo geen kleine meisjes rondlopen... :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja hallo! Jackie en Louisa behoren tot mijn favoriete patronen van het moment en jij hebt ze nu nog een tikkeltje hoger getild. Super stoffenkeuze ook, dat maakt het helemaal af!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig ! Je bent nogal productief geweest zo alles assorti. Net een collectie uit een boutique !

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Super leuk jasje!! Deze jurk is toch mijne favoriet... En ons Leautje is om op te eten!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ah ja, PS: Ik wil dat patroon ook!!

      Verwijderen
    2. En gelijk hebt ge.....zo'n ferme patronen!
      Binnenkort allebei te koop ....:)

      Verwijderen
  11. Tis, Tis ,niet waar hé, ik ben jaloer, dat is wouw,wouw,wouw en zo schattig Toertje. mooie stof alles nee niet te doen...................................................................................

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Bij jou lang blogbericht hou ik het kort: WOW, SUPER! :)
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  13. wat supermooi allemaal!
    groetjes sarina

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Super mooi!
    Zowel het kleedje als het jasje.
    Chique chique! M

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dit is schitterend...Nu nog shall en muts en klaar voor de kou

    BeantwoordenVerwijderen
  16. So cute - I love everything, the colors, the fabric, the patterns! I'll have to see if that jacket pattern is in English :)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik wil het allemaal wel, met kind en al :) heel schoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Amai, echt knap gedaan en erg leuke stofkes.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. *zit met open mond naar de foto's te kijken*
    wa-auw!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Dat hadden gerust nog wat meer foto's mogen zijn! Zo mooi, waw! Heb je dat kringloopgordijn toevallig vorige week in Lier gevonden? Ik heb nog met zo'n lap in mijn handen gestaan, maar 'm toch maar terug gelegd. Beetje spijt nu ;-) (An)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja inderdaad....er lagen er twee, spijt ook dat ik er maar eentje mee heb genomen!
      De rest is gisteren verwerkt tot.......?
      :)

      Verwijderen
    2. Er lagen er idd. twee :-) Wij gaan mekaar daar nog eens tegen 't lijf lopen.

      Verwijderen
  21. Mooi mooi! Vraagje: welke maat van Jackie maakte je?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik maakte een drie-jaar.
      Er zit een matentabel bij het patroon, en ge ziet he.....past perfect!
      :)

      Verwijderen
  22. Amai, echt prachtig, jurk, jasje, valiesje, knuffels en model!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Supermooi jasje♥ supermooikleedje♥ supermooi tasje♥ supermooie foto's♥♥♥♥♥

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Heel mooi, zowel het jasje als het kleedje! En die laatste foto, wat een plaatje, een perfect geheel!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ooo... Zo mooi! Ik zag gisteren al de versie bij Ienemiene en was meteen verkocht. En dat kleedje van Marte is heel leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Erg leuke post zeker niet te lang, wat heb je een mooie spullen en kleding gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Waw Deborah, wat een prachtige jas! Zo'n mooie stof. Had nog nooit van Miss Daisy gehoord - daar ga ik toch eens langs gaan...

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Oh oh... zo mooi allemaal! Zo'n productie, daar doe ik maanden over ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wow. Heel erg wow. Voor alles wat je hebt gemaakt! (Hoe heeft een mens hier genoeg tijd voor??)

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Dees is er over, veel te veel schoons in een blog post. Nu moet ik in mijnen zetel ploffen om er van te bekomen zenne.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wauw geweldig!!! En wat een lief modelletje! Zij zal blij zijn met een mama die zo geweldig goed kan naaien!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Chapeau! Als ik dit ooit kan, laat ik het ook uitgebreid weten...

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Olalalalalala!! Ge hebt u laten gaan zeg, schitterend!!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. oooh, woorden te kort voor deze mooi maakseltjes. de jurk en het jasje... ik wil het ooit ook voor Linde maken. En dan zo'n koffertje amaai!!!! hoedje af voor je werk. Koffertje maak ik wel op het weekend hé. en de partoontjes zoek ik ook eens o om te kopen. WAT KNAP!!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Gij zijt niet te doen !!! Zoveel moois in één blogpost !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Weer iets om op mijn verlanglijstje te zetten. Echt supermooi gemaakt. Ik ben helemaal fan van uw paspelfolieke.

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Wauw, jij doet die getalenteerde patronenmaaksters hier alle eer aan. Hoedje af, dit is ontzettend knap!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Wauw! Wat een pracht hier! Dat jasje zie ik ook wel zitten!

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Wow! Schoonste outfit ooit gepasseerd in blogland!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Totaal niet! Ik heb gisterenavond zo waar echt moeten bekomen na het lezen/zien van jouw post, zéér inspirerend in alle geval!

      Verwijderen
  40. Zo moooooi. Ik smelt!!!!
    Is dit ook geschikt voor nog-niet-prof-naaisters?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hoor....beide patronen zijn superduidelijk uitgelegd.....zeker ook geschikt voor beginnende naaisters. Als je een naaimachine kan bedienen, dan moet dit zeker lukken!

      Verwijderen
  41. Dat lijkt wel het patroon dat mijn bomma gebruikte om ons (de kleinkinderen) jassen te maken (in de jaren '80). Alleen waren het toen meestal bruine of marineblauwe stoffen.Vreselijk vond ik die toen. Jouw jasje vind ik wel mooi maar zou ik vroeger waarschijnlijk ook niet geweldig gevonden hebben. Maar wel beter dan de bruine versie :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. *voor ons
      En dit is niet negatief bedoeld hé. Mijn bomma kon heel goed naaien en heeft veel mooie dingen gemaakt.

      Verwijderen
  42. Prachtig, ik ben helemaal weg van de stofjes en de modelletjes. Super kleedje en wat een detail in het jasje. Veel foto's van een prachtige creatie! (en dat steek absoluut niet tegen)

    BeantwoordenVerwijderen
  43. wauw, prachtig! Hoe doe je het toch, zoveel creativiteit en tijd combineren ...

    http://wolligewolkjes.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  44. zoooo veel mooie foto's!!! En wat een prachtig jasje! Die stof is prachtig! Ik ben jaloers! Echt waar een geweldig stofke!

    En al de rest is ook mooi natuurlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Duim omhoog ! Fantastisch gedaan ! Wat een dotje, dat modelleke !

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Wil je me even laten weten hoe jij dat allemaal doet? Ik wil ook 48 uur in een dag;) 'moet ik nog zeggen dat ik het zalig vind ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Wauw wat tof allemaal, maar het jasje springt er voor mij echt uit! En wat een schattig model!

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Ohhhhhhh love love love it! Alles!! Dat Leautje van jou staat inderdaad met alles goed ja. Het jasje is zooo mooi. Jurkje ook (al gaat mijn voorkeur naar je vorige versie) en koffertje en knuffels zijn ook al prachtig. Zoveel moois in 1 post, jij bent niet bij te houden!!

    BeantwoordenVerwijderen
  49. amaai! Hoe doe je het toch, niet normaal. Echt heel mooi jasje, jurkje en zeker het koffertjes, daar ben ik mega fan van. Wat een talent, niet dat we dat niet al wisten, maar toch, ik ben onder de indruk. Heel mooie foto's ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Waw waw waw, met veel plezier bekeek ik je foto's van je langste post ooit ;-). Wat ongelooflijk mooi allemaal! Heerlijke combinaties en afwerking!

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Petje af! hoe jij dat allemaal klaarspeelt??? je mag je geheim zeker met me delen want heb momenteel het gevoel dat de tijd 3x zo snel gaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Ik heb genoten :) van de vele foto's. En de walvisknuffel natuurlijk. Want 'walvis', daar ben ik helemaal weg van. Misschien zin in een 'swap' ? knuffel versus walvisprint ofzo?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zag je illustraties en ben helemaal fan.....dus dat lijkt me een superdeal!

      Verwijderen
    2. Hoera! Je kan me een mailtje sturen op onar.orignals@gmail.com. De walvis in de wolken heb ik op A4 formaat, de walvis met bollekes op klein. Sommige kaarten zijn op (uitverkocht) maar je kan je voorkeur altijd meesturen?

      Verwijderen
    3. tikfout, het is : onar.originals@gmail.com

      Verwijderen
  53. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn dochtertje is 2,5 jaar en ik maakte maat 3-jaar volgens de matentabel.....en het past perfect zoals je kan zien!
      :)

      En bedankt voor de tip van de verkeerde link....ik pastte ze ondertussen aan!
      :)

      Verwijderen
  54. Super super mooi!
    Leek hier wel een foldertje van een kinderkleding merk!
    Wat een verwennerij met zo een mama!

    BeantwoordenVerwijderen
  55. weer super mooi ook het buitenstofje is cool.
    Ik zou wel graag eens het jongensjack willen uittesten. Mijn zoon is al volwassen maar vroeger maakte ik alle dagen iets voor hem. Een dag zonder nieuw stuk was geen dag voor hem. Bijgevolg moest ik een kleerkast bij kopen. Als je een kandidate zoekt voor het jongensjack laat maar van je horen
    Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  56. PRACHTIG! Zowel de patronen, de resultaten als het schattige modelletje! Jij kan er wat van!

    BeantwoordenVerwijderen
  57. Wow, super, tof, prachtig, geweldig en ga zo maar door. Heb zitten smullen van je fotos!! Prachtige kledingstukken, knuffels en vooral die jas, super kleurtjes!! Helemaal mijn ding..ik geniet elke keer weer van je blogs, je stijl, vind het erg mooi!!
    (en die jas dus toch goed te doen voor geen super ervaren naaisters? Zou hem zooo graag maken namelijk, hihi)
    Groetjes
    Melanie

    BeantwoordenVerwijderen
  58. Super leuk geworden!
    Maar zoals ik ook al lees..een jongens patroon zou toch wel welkom zijn.
    Heb ook alleen maar jongens hier, en er word zoveel leuks voor meisjes ontwerpen..zie hier maar, maar de jongens die blijven echt achter..

    BeantwoordenVerwijderen
  59. Wauw, echt zooo mooi!! Alles!! Kind, kleding, fotografie!! Slaap jij nog wel eens??

    BeantwoordenVerwijderen
  60. Wauw. Ik begrijp niet hoe je dat altijd voor mekaar krijgt! Prachtig! Hierdoor wens ik dat ik dat fashionable kindje was ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  61. prachtig!! echt super mooi (mss als ik op koffie kom we er ineens lesje kleedje en jas maken kunnen bijdoen ;) )

    BeantwoordenVerwijderen
  62. wauw, dit is zo geweldig knap!!!
    Een plaatje. En wat een mooie dochter heb je!

    BeantwoordenVerwijderen
  63. prachtig. bestaat er ergens een patroontje voor het koffertje?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het patroontje komt uit het Franse boekje ' Mon atelier couture'
      ...:)

      Verwijderen
  64. ik moet eerlijk toegeven dat ik niet rap op kijk naar mensen. Nu ben jij echt een madam die WEL op mijn lijstje komt.
    Na het lezen van je blogberichtjes ben ik keer op keer sprakeloos. Zo'n mooie dingen! Zelfs stofjes die niets voor mij zijn, vind ik plots prachtig.
    dikke pluim :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  65. Ik sluit me bij mijn voorgangers aan: wat mooi allemaal!!! Ik vind de stofjes super, het jurkje en jasje zó schattig en het logeerkoffertje en knuffeldier lief! En het model dat het allemaal mag tonen is om op te eten, wat een schatje!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  66. Alle mensen! Wat een prachtig en inspirerend werk! Alles klopt! Super.

    BeantwoordenVerwijderen
  67. Wat ben ik blij dat mijn meisje al 16 is en dit echt niet meer past ofzou dragen.....anders was ik nu stikjaloers geweest :-)
    Nu zeg ik gewoon prachtig en in combi met je dochter echt helemaal super!! Wow echt alles mijn smaak :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  68. Prachtig, maar hoe koop je het patroon als he geen paypall hebt?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Best even informeren bij de makers van de patronen zelf....
      ...zij zullen je wel verder kunnen helpe, denk ik!
      :)

      Verwijderen
  69. supermooi!!! Mijn mama (her)trouwt in mei en ik heb het patroontje van compagnie m gekocht, alleen vraag ik mij af hoe die dubbele paspel werkt? Of heb je die zo gekocht :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik stikte de twee verschillende paspels tegen elkaar....gewoon naast elkaar leggen en met je ritsvoetje vastsstikken .
      Je moet d paspel ook eerst aan het binnenste zakdeel stikken en daarna pas het buitenste zakdeel ertegen....:)

      Verwijderen
    2. ééntje om te onthouden! Bedankt :)

      Verwijderen
  70. I just featured this on my blog.
    http://naeh-connection.blogspot.de/2013/12/weekend-sewing-10_14.html

    BeantwoordenVerwijderen
  71. heel mooie creaties!!! Welke "toile thermocollante" gebruik jij voor het valiesje? gr Evy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voor deze koffer gebruikte ik twee lagen H250 en ook nog een dikke laag wattine als tussenvoering.

      Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik zoek naar een alternatief...iets waar ik maar 1 laag van nodig heb.....mss Decovil light?

      Verwijderen
  72. wow prachtig alles.Ik wil graag het patroon van het jasje hebben hoe kan ik dat verkrijgen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je kan het patroon als PDF-bestand bestellen bij Ienemiene ( blog)
      :)

      Verwijderen