zondag 24 november 2013

DE LOUISA-DRESS testjurk....




Marte van Compagnie M lanceerde vorige week
 een oproep om patroontesters voor haar nieuwe jurk-patroon
THE LOUISA DRESS

ik stelde mij natuurlijk kandidaat,
ik zag dat jurkske namelijk al helemaal rond mijn jongste haar lijfje gedrapeerd....
....zelfs de stofkeuze was in mijn hoofd al bepaald!
(Al waren er nog enkele kanshebbers in mijn kast!)

Nog geen 5 minuten nadat ik reageerde op de oproep,
kreeg ik al een mailtje....
IK WAS ERBIJ!!!
:)

Zodra ik het patroon in handen had,
knipte ik in dat uitverkoren stofke.
Iets te onnadenkend blijkbaar,
want wat bleek....het motief stond op zijn kop!
:(

Gelukkig had ik nog een lappeke over en ik knipte nieuwe patroondelen
....maar aaaargh 
.....te weinig stof voor een volledig zakdeel!

Al nadenkend over een oplossing...
( ik vond die stof namelijk niet meteen in de bij mij bekende webshops...lichte paniek!)
....groeide het idee om het zakdeel in twee verschillende stofkes te maken,
telkens met een roze paspel ertussen....

Gelukkig werkt de tamtam in blogland goed,
...en er werd nog een webwinkeltje gevonden dat de stof in voorraad had....
....ik bestelde meteen een stuk bij!
Maar het idee van dat dubbel zakdeel liet me niet los...
....en ik besloot om dat nieuwe stuk stof niet te gebruiken,
maar mijn probleemoplossende alternatief uit te voeren!
En gelukkig maar....want het is heel schattig geworden!
:)






En die extra lap stof ligt nu mooi op't plekske van de eerste lap se....
kwestie van het evenwicht niet te verstoren!
;)


Met blinde rits.....
en een beleg in  hetzelfde bruine katoen als het extra zakdeel...








Voor het beste zicht qua pasvorm,
Voilà se....
OP MODEL






Ze had weer eventjes kuren....
.....maar gelukkig levert dat soms ook leuke foto's op!
:)






Vintage knopen als afwerking....






Ik hou van blote peuterknietjes....
:)






Met een vestje erbij iets beter geschikt voor het huidige seizoen
(vestje: Bengh Par Principesse)



 (Dit is absoluut mijn favoriete foto van deze reeks...:)








Een roze blommeke erbij voor net dat ietsje extra!







De buidelzak is heel leuk en speels.....
....ideaal om verzamelde schatten in te verbergen!
(Nota aan mezelf: goed nakijken vooraleer deze jurk in de wasmachine gaat!)
;)






Uiteraard gaan we dezer dagen niet zonder jas de deur uit....
En laat ik nu toch wel niet toevallig een bijpassende jas hebben zeker!
(Jas: Tartine & Chocolat......tweedehands op Kapaza)






En daar is dat blommeke weer....
(vorig jaar gekocht bij H&M)






Stof.....Boho Urban Chiks by Moda (fabric.com)

Bruine katoen....vriendelijke inwijkeling
Paspel....zelfgemaakt met goedkope biais van't SS


Patroon LOUISA-DRESS van Compagnie M
binnenkort verkrijgbaar
...

:)


87 opmerkingen:

  1. Dat bruin stukje en die knopen maken het helemaal af. Wat een pracht.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zaaaaalig, zo schoon! En ik zie een versie voor grote madammen ook wel zitten!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh Debora, die is ongelooflijk mooi geworden! Soms dwingen foutjes ons net tot extra creatief zijn en wordt het eens zo mooi. Dat is hier zéker het geval. Blij dat ik ben, dat jij fout geknipt hebt! (An)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Achteraf gezien ben ik ook wel blij.....maar op die moment zelf AAAGHR!!!
      ;)

      Verwijderen
  4. o wauw dat bruin maakt het zo bijzonder! Wat doe jij eigenlijk met de kleedjes die te klein zijn voor uw toertjes?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi en uw toertje staat er beeldig mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een schattige "mannequin" in een prachtig kleedje, een super mooi ensemble.
    Nog een leuke zondag,
    Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  7. je slaagt er, ondanks de aaghr momenten, toch weer in om iets ongeloofelijks schoon onderuit je naaimachine te toveren..
    Waaaaw!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ge-wel-dig! Op momenten als deze baal ik stevig dat mijn dochter dit soort jurkjes niet wil dragen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Geweldig mooi!!!
    kan zo in de boekskes :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Och dit is zooooo mooi!!!! Mijn naaimachine staat al weken te verkommeren, maar dit zien, geeft misschien weer zin.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Och zo schattig en die knietjes zijn inderdaad heel zoet eronder.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. suuuuupermooi !!!!!!!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een prachtig kleedje! Ik vind dat zakdeel zo veeeeel mooier!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een prachtig jurkje is het geworden! En de outfits zijn TE snoezig, prachtig hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Echt alles, ik zeg Alles, wat jij zelf maakt is goed gelukt!!! Dus niet alleen de kleding.....

    BeantwoordenVerwijderen
  16. prachtig! en proficiat met die blinde rits ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Super mooi en een topmodel hoor! Heel gaaf gecombineerd, vooral met die kniekousen. gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ahhhh, daar had u dat stofje voor nodig ;)..... Prachtig geworden! Ik had me ook opgegeven om te testen, niet gekozen. Dan strakjes maar het patroon kopen, want dit smaakt naar meer!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Prachtig, jou exemplaar!
    Ik had ook enkele arghhh momentjes bij deze jurk.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Cutie ;-) Je dochtertje is echt té schattig ;-)
    Weer een heel leuk jurkje gemaakt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Bij de lancering van de Louisa dress was ik er geen fan van.Maar nu als ik deze versie zie....wauw zo knap .
    Uw nieuwe naaimachine werkt percies heel goe.
    Zo schattig

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ooh! Op de hanger dacht ik nog "mjah, niet helemaal mijn ding", maar op dat om-op-te-eten-toertje! Magnifiek! Alweer.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. De foto's zijn geweldig! Knap gedaan...

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hoe schattig! Zowel jurkje als dochter in het jurkje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Prachtig kleedje!
    En uw toertje is toch echt wel schattig, zalige foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Supermooi ! En mooi gestyled, juist uit een boutique. Prachtig fotomodel.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. ik vond het stofje al mooi toen je je oproep deed, maar af is het nog prachtiger. ik ga dat patroon meteen eens zoeken, lijkt me wel iets voor mijn meisjes te zijn :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Miljaar ! Héél knap ... misschien wordt dit het laatste zetje om toch eens een patroontje te kopen ipv ottobre´s en zelf tekenen .
    Het zit nl. perfect rond het lijfje van je superschattige peuter !
    Benieuwd of de maten wat kloppen ?
    Dat zakdeel is zo veel mooier : goed gevonden :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik maakte een 2-jaar voor mijn 2,5jarige en verkorte de jurk een stukje ( ik zie zo graag blote knietjes....;)

      Verwijderen
  29. Man... Iedere blogpost word ik jaloerser en jaloerser op jouw kunnen... Ok mooi patroon maar euhm wat gij ermee doet is niet iedereen gegeven ;) proficiat met weeral een pareltje!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Zeg, dat is gewoon schitterend!! zelfs beter dan het origineel!!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. waauw, echt prachtig! Wat een geweldig mooi ensemble en het kleedje ziet er echt fantastisch uit! Schoon toertje ook :-) Ze doet dat goed :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  32. IDD SUPER MOOI? IK ZIE IN JOUW WERKJES VEEL TERUG VAN LEUKE DETAILS? IK HERKEN MEZELF ER ECHT IN;

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Zo mooi! Dat is pas goeie reclame voor Compagnie M. Dat patroon moet ik hebben :) En zo tof met die tegenstof in de zakken!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Ik had niet direct gezien dat je al geblogd had over mijn patroontje. Ik vind het echt geweldig mooi geworden. Als ik tijd over heb, schrijf ik nog een tutorial over hoe je deze versie zelf moet maken... Nog eens heel erg bedankt! Je creaties zijn altijd heel inspirerend! Door de stofkeuze of de foutjes die je subliem oplost! M

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Voor wie het zou willen weten: het patroontje zal waarschijnlijk de 2de december gelanceerd worden! Als dat niet lukt wordt het de 6de... Marte

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Prachtig,wat een schattig snoetje! ik ga dat patroontje zeker ook kopen!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Op de eerste foto vond ik het nogal pyjama-achtig, maar toen ik je modelletje zag, was ik helemaal verkocht! Super!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Prachtig...wederom !
    Wanneer adem jij nog eens ? :D
    Keep up the good spirit :D !!

    BeantwoordenVerwijderen
  39. zo'n tof kleedje! Dat patroon ga ik binnenkort zeker aanschaffen! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Ik blijf er maar naar kijken... Dit is al de vierde keer of zo dat ik naar dit berichtje van jou terugkom om het nog eens te bewonderen. Echt prachtig! Zo spijtig dat ik tot nu toe alleen maar jongens heb ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb het zelf ook al eindeloos veel herlezen.....vindt het echt superfotos!
      :)

      Verwijderen
  41. t'is kei schoon!!!!!
    Uw dochtertje haar gezichtje zo cute :-)

    en hoe je die knoop er hebt aangenaaid!!! wow die moet ik onthouden.
    jammer dat uw dochtertje jonger is dan de mijn, of ik kocht deze jurk zo over! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Gorgeous outfit from heat to toe! Amazing!

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Wauw Debora dit is echt fantastisch mooi. Jij blijft jezelf steeds overtreffen!! Heel. Erg. Mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Hahaha , nu moet ik je op het drukste uur van de dag toch echt nu-nu-nu dit effe laten weten :
    Je blog stond open ( ik wou de oudste je mooie White Night Dress laten zien ) te wachten .
    Onze 3 jarige zoon loopt er toevallig langs en zijn aandacht wordt getrokken door iets op het scherm .
    ´ ooooh moooooooiiii !! sssoo chique !!! ´ komt er stamelend uit .
    Ik schiet in de lach door zoveel oprechtheid van een verblufte kleuter die normaal niet snel van zijn stuk te brengen is .
    Ga kijken waar hij het op heeft . Rara : je schattige kleuter in haar Louisa-dress dus ! Hahaha , ik nog vragen : mooi kindje of mooi kleedje ? ´Welke kleedje ? ´ was zijn antwoord ...
    Hahahaha , de eerste keer dus dat er iets in die trant uit zijn mond komt .
    Maar als die eerste keer dan is op zo´n superschattige meid met genoeg kuren om voor wat tegengewicht te zorgen ... ikke blij hoor : goeie smaak heeft da ventje <3
    Hahaha , mijn dag kan niet meer stuk :D Hup , terug duiken in de avond rush ! Tot de volgende !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha grappig!
      Zullen we de onderhandelingen over de bruidsschat al opstarten?
      ;)

      Verwijderen
  45. ´t Was door foto 3 en 4 dat hij zo van zijn melk was dus <3

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Het kleedje is echt super mooi geworden!! En zoals altijd mooie foto's maar dat kan ook moeilijk anders met zo een mooi kindje!
    Kleine negatieve noot. Had mezelf ook kandidaat gesteld om patroon te testen en heb nooit antwoord gekregen. Zou het kunnen liggen aan het feit dat ik geen blog heb?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik weet natuurlijk niet welke criteria Marte van Compagnie M hanteert, misschien kan je het haar beter zelf eens vragen?
      :)

      Verwijderen
    2. Ik heb zelf ook geen blogje,maar ik herinner mij nog toen ik mee de Mara bloese wou testen dat ik toen een mailtje terug kreeg dat ik er niet bij was.

      Verwijderen
  47. Ohhh ze lijkt wel echt uit een film jaren '60 gestapt, suuuuuuupermooi!! En dat idee van jou maakt het helemaal af, prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  48. oooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooh !

    BeantwoordenVerwijderen
  49. WAAUUUUUW!!! Dit ziet er een geweldig kleedje uit. Ik kan niet wachten tot het patroon uitkomt!!! Knap gedaan, alweer...

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Oh, deze had ik nog niet gezien, is supermooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Hallo,

    Ik zag de foto van het jurkje bij een vriendin op haar Facebook.
    En was helemaal verliefd!!!!
    Na wat zoeken en zoeken kom ik op u blog terecht! Beetje lichtelijk teleur gesteld dat het jurkje niet uit een winkel komt;-)..maar ik ga je zeker volgen nu:-)!
    Fijne dagen..gr uit nl..Sabina

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Super wat een mooie oplossing en wat een prachtmodel! Op Facebook is uw blog weer benoemd, nu door StudioKat Designs

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Me gustaría tener el patrón para hacerlo no tengo mucha espero encía y gracias

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Me gustaría tener el patrón para hacerlo no tengo mucha espero encía y gracias

    BeantwoordenVerwijderen
  55. Tikkeltje jaloers! Ik wil wel de mama zijn, en eigenlijk ook wel de dochter ....
    http://www.obatpriajakarta.com/
    http://www.perangsangjakarta.com/
    http://www.klgjakarta.net/
    http://www.obatkuatkarawang.com/
    http://www.jualobatkuatsemarang.com/

    BeantwoordenVerwijderen