woensdag 31 juli 2013

Het VERVOLG....





Ik toonde gisteren niet al mijn kringloopvondsten.....
( het bericht zou te lang duren!)

Nu dus het vervolg....
:)

Een mooie illustratie...
en leuke tegeltjes







Ik heb ook een zwak voor blikken dozekes zoals je kunt zien....









Ik kocht twee zakken vol met knopen voor €0,60/zak
....de mooiste hield ik uiteraard zelf,
...de rest wordt verkocht op de jaarmarkt!
:)






Bij de naaipulletjes vond ik ook nog een zakje vol borduurdraad voor maar €0,25
...goede koop zou ik zo zeggen!
:)







Spulletjes uit de boek-afdeling....






Hele mooie oude postkaarten.....






Maar dit is toch wel mijn beste vangst van de dag zene....
Een oud boekske met een prachtige hardcover....






Den achterkant.....
Ook al zo een mooie prints en kleuren!





Kijk eens...
Uit 1964!
Toen was ik zelfs nog niet geboren!
:)




Ge ziet het niet zo goed...
...maar dit is een heus pop-up boekske!
Uit 1964???
( zeer vooruitstrevend voor dien tijd en nog in perfecte staat!)
;)






Speelgoed uit vervlogen dagen....
( mijn Pateekes hebben zich er al super mee geamuseerd!)
:)







Ik ga in de kringloopwinkel ook altijd eens kijken bij de gordijnen.....
Grote lappen stevige stof,
ideaal als achterzijde van een groot kussen ofzo...
...en dat voor een prikje( meestal €1,70/stuk)







Ook een setje retrogordijnen ontsnapte niet aan mijn speurend oog....






Nog een retro gordijn....
Dit doet mij dus helemaal denken aan't behangpapier van mijn vaders bureau .....
( van vroeger he!)






Een dun doorschijnend stofke te geborduurde bollekes op.....
Doel onbekend!
...





Dit oud beddengoed komt niet van de kringloopwinkel!
Nope....rechtstreeks van't containerpark en dus helemaal gratis...
:)

Uiteraard heb ik wel vriendelijk gevraagd aan de oude man die't binnenbracht
of IK het mocht hebben!





I LIKE THRIFT-STORES
:)



( klinkt beter in een andere taal he....;)

14 opmerkingen:

  1. Wow... hoe ge dat altijd vind in die kringloopwinkels... hier is dat dus echt niet zo he... tenzij da ik ni kan zoeken :-)
    Leuke spulletjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk zeg. Bij ons ook niet te vinden. En als er ik eens wat moois vind vragen ze er gelijk zoveel voor dat de lol er van af is:-(

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Weeral schone buit, maar vooral dat boekje is prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ah, wat een moois!! De Kringloopwinkel heeft hier geen knoopjes en lappen stof of gordijnen.. zo jammer.... de printjes zijn super.

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Reacties
    1. Niet echt nee....ik denk dan ook dat ik binnenkort een deel terug van de hand moet doen!
      ;)

      Ik heb wel een droge kelder waar ik vanalles kan stockeren.....

      Verwijderen
  6. Amaai, alweer leuke spullen en zoveel bij elkaar. Dat heb je goed gevonden. Ik ben de dozen op mijn zolder aan het sorteren. (wegens verhuis hé) En ik kan het echt niet... dingen terug van de hand doen. En toch... 't staat daar maar in dozen hé. Stoem hé.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ben jaloers op dat boek en op je stofjes!!! wat een vondsten!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Amai, zo mooie dingen!!!
    Ik vind maar weinig zo leuke dingen ze ;) Af en toe nekeer, maar nooit zoveel ineens :p

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtige vondsten! Dat oude boekje is echt super tof. En wat leuk dat oude spel en alle stofjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik hoop dat ge daar een serieus winkelkarreke had om mee rond te rijden :-) En lees ik daar nu een zwak voor blikken... kuch kuch hmmm, ik ken nog zo iemand :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Veel 'mensen precies.......zo vaak vind ik geen schone exemplaren!
      :)

      Verwijderen