woensdag 20 februari 2013

De wikkel-plooi-jurk.....




het maken van het wikkel-plooi-rokske uit mijn vorige blogpost viel zo goed mee, dat ik besloot om d'r nog eentje te maken....., deze keer WEL met strik!
Deze keer gebruikte ik een laken dat ik ooit eens kocht in de kringloopwinkel......
....vooral den achterkant van de stof sprak me aan....wafeltjes!!!

ALLEEN
Ik maakte het rokske veel te lang, dus besloot ik om het om te dopen tot een jurkske
:)





Deze keer geen freestyle plooikes, maar toch ook weer niet helemaal op de conventionele manier.....
.....mijn luie zelf besloot om gewoon de breedte van een meetlat te gebruiken.....het gemakkelijke ruitjesmotief hielp om de plooitjes mooi recht te maken!
STOF BOVEN DE LAT DUBBELVOUWEN
STRIJKIJZER EROP
SPELDJE ERIN

KLAAR!!!




Ik heb wel een bedenking bij de jurk......
Zo zonder boezem blijft zo'n jurkje toch nooit op z'n plaats zitten?

Iemand een oplossing?

8 opmerkingen:

  1. Smalle bandjes over de schouders?
    Dat ziet er in elk geval weer heel geslaagd uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Amai, dat is echt een prachtig en chique kleedje!!!! Ja, een smal bandje erop

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Smalle schouderbandjes, of anders kan je ook "antislip" elastiek op de bovenste binnenrand stikken. Is elastiek waar een rubber of silicone draad is doorgeweven. Werkt super om omhoog te houden!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Smalle schouderbandjes lijken mij het meest kindvriendelijk. Aangezien ik dat dan in de zomer aan een kind zou aan doen en zelf vind ik antislipelastiek toch niet fijn zitten als het warm is!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dubbelzijdige tape ?
    Haha...jij naait wel aan een hoog tempo zeg!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Brede schouderbandjes, liefst ter breedte van de "tailleband" of van de plooien, lijken mijn mooier dan smalle! Of zelfs geplooide schouderbandjes, brede bandjes die onderaan smaller geplooid zijn.

    BeantwoordenVerwijderen